Novinky

Lexus LY 650: luxusní jachta má 2000 koní

Lexus úspěšně dotáhl do konce projekt Sport Yacht Concept a představil finálí verzi své první jachty s označením LY 650. Tedy technicky vzato se jedná spíše o jachtu, vyrobenou na objednávku Lexusu – design exteriéru i interiéru navrhlo studio Nuvolari Lenard a konstrukce a výroba je v kompetenci loďařství Marquis Yachts s Wisconsinu.

Lexus LY 650 je však nakonec mnohem větší, než původní studie, přestože si ponechala její organický design, měří na délku 65 stop a na šířku 18 stop a 11 palců (5,8 m). K pohonu slouží dva motory Volvo Penta IPS 12.8, každý o výkonu 1000 koní, které upíjí ze 4000litrové nádrže. Kompletní technické specifikace si Lexus nechává na později, víme však, že trup lodi nabízí tři luxusní kabiny pro dva s výškou stropu více než 2 m a vlastními koupelnami.

Pokud se ptáte na základní cenu, dvacetimetrové LY 650 si nejspíš nemůžete dovolit, samozřejmě se ale bude odvíjet od individuálních požadavků každého klienta. Až budou k dispozici další informace, určitě si je nenecháme pro sebe, zatím se můžete pokochat alespoň fotografiemi.

9 komentářů: „Lexus LY 650: luxusní jachta má 2000 koní

  • to by slo…. jeste sehnat ty finance 🙂

  • Je to parádní, ale ten motor má dle Volva „jen“ 1000 koní. Současně pochopitelně nepotěší, že je to chrochták, ale co se dá dělat, v této velikosti lodí se nic moc jiného nedělá a „zvuk“ u takto velké lodě nikdo neřeší, protože cílem konstrůktérů nejspíš bude, aby nebyl vůbec žádný.

    Ale ten design, to je prostě nádhera. Jen cenově je to úlet, tahle velikost lodí se pohybuje kolem 5-10M USD a Lexus i s ohledem na to, že je to narvané tím nejdražším nejspíš žádná láce nebude.

    • hele, 1000 konovej mozna i chrochtak bude znit dobre. Pamatuju z vojny zvuk BVP treba, to vubec nebylo zly! Obrovsky mnohovalcovy motory uz znej dobre i v dieslu proste. Ta sila tam je slyset celkem. Nevim teda jak ten motor vypada co se poctu valcu apod. tyce…

      • R6 12.7 litru, preplnovany. Hezky znejici diesel jsem zatim nepotkal, ani nejake V6 v premii mi neprislo jako ze bych to chtel poslouchat.

    • Asi to Lexusu trošku přifoukli. 🙂

      Myslím, že cestující nemají v takové lodi o činnosti motorů ani tušení. Nevím, jestli se vůbec do lodí téhle velikosti dávají benziňáky.

      • King: motor má označení 1350, ale koní má 1000, tak jen jestli to není záměna v tomto.

        Že v této velikosti lodí benzíňáky vůbec nejsou jsem psal hned v prvním příspěvku. Přitom mě to zajímalo, tak jsem si našel nějaké články a docela mě překvapilo, že: u menších lodí, kde je obojí, typicky V8 benzín a R6 diesely, je poměrně velký příplatek za chrochták. Přitom dle aplikace jede obojí srovnatelně (je to ale kus od kusu, někde jede diesel líp, holt má přeplňování), obojí vydrží velmi podobně (repas 1500-2000 hodin, to je typicky kolem 10-15 let dle toho, jak moc člověk jezdí) a obojí dost podobně i žere. Ale předsudky jsou takové, že chrochták nalítá o dost víc (bejvávalo, něco jako srovnávat piáno s biTDI), že o hodně míň žere (rozdíl dost malý, s ohledem na cenu lodi a provozu bych řekl zanedbatelný) a že o dost líp jede (jak v čem).

        Tím pádem se i dražší olítaný diesel prodá o dost rychleji než stejná loď s benzínem.

        Ale to jen tak na okraj, protože mě zajímalo, proč ten krásný koncepční V8 benzín vyměnili za čínskej chrocht. Jiná možnost pro tak velkou loď není a beztak kdyby zákazník slyšel motor, tak by jim to šel reklamovat 🙂

        • to se mi nezda, ze by benzin mel stejnou spotrebu. V 1 litru dieslu je totiz vic energie nez v 1 litru benzinu, tak uz kvuli tomu (to je i duvod ucinnosti dieslu v autech).

          • bitkar: rozdíl cca 10%, to je tam vyjádřeno jako cca 240 galonů ročně (při průměrném využití 100 hodin ročně, což je nějaký průměr pro tento typ lodí – jedná se o lodě v kategorii cca 10 metrů). S ohledem na to, že se bavíme o lodích s cenou okolo 130k USD (cca 107-150k USD), přijde mi rozdíl na úrovni 700 USD ročně jako úsměvný. Přitom průměrně ta loď s dieselem stojí o 20-30k USD víc, takže se to prakticky nemůže vyplatit (což v tom článku píší taky).

            Konkrétní citace:
            One recent web search compared a Cummins/Mercruiser 320-hp diesel to a Crusader 320-hp gas engine. At max speed the Cummins diesel burned 18.8 gallons per hour. The Crusader gasoline engine burned 21.2 gallons per hour.

        • Zjevně zapracovala fantazie: „and propulsion comes from a pair of marine-spec Volvo Penta IPS 12.8-liter engines that can produce up to 1,350 horsepower each“. 😀 Někdo si to z označení prostě domyslel.

          Je to každopádně zvláštní, že to na moři žere víceméně stejně, určitě pod rozlišovací schopnost majitele, navíc údržba bude u benzinu levnější. U menších lodí už to pocítíš víc, ale stále asi není důvod být z ekonomiky benziňáku vyděšený. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.