F1 2019 Singapur: Honda opět na pódiu, tři auta v Top 10
Po rychlých tratích Spa a Monza, kde Honda předvedla až překvapivé dobrou výkonnost, ale na vítězství to přece jen nebylo, měl městský okruh v Singapuru představovat další šanci stáje Red Bull Honda na první místo. A Max Verstappen skutečně nechal oba mercedesy za sebou, jenže největší zlepšení předvedlo Ferrari a získalo double.
Verstappen byl sice nejrychlejší v prvním tréninku, ale pak se to už jen zhoršovalo, autu chyběla přilnavost a v kvalifikaci to znamenalo až čtvrté místo, Albon si vyjel šestou pozici. Gasly z Toro Rosso měl startovat ze 13. a Kvyjat ze 16. místa, trochu jim ale pomohla penalizace pro Ricciarda s Renaultem.
Závod mi po dlouhé době přišel jako obrovská nuda. Na prvních šesti místech se vytvořily standardní rozestupy a nikdo se k ničemu neměl, nebýt občasného předjetí rychlejších aut ze středu pole, co se po vzájemných ťukancích musela probít mezi pomalými jezdci z chvostu pole, nic by se nedělo. Takže mělo rozhodnout to, kdo vymyslí lepší strategii. Ta perfektně vyšla Ferrari, Mercedesu však už moc ne a toho využil Verstappen, který se po zastávce dostal na třetí místo a tam už zůstal.
Jak vzrušující. 😉 Slušnou práci odvedl Albon, který na rozdíl od dřívějších výkonů Gaslyho nepřipustil, aby se kromě Ferrari a Mercedesu do první šestky dostal někdo jiný, než dva Red Bully a dojel šestý – a kdoví, jak by to dopadlo, kdyby ho nebrzdil Bottas, aby udělal okno Hamiltonovi. Ale stále nějak nevím, jestli je dost dobrý na to, aby příští rok mohl Red Bull se dvěma jezdci bojovat o titul…
Gaslymu se mimochodem mnohem lépe jezdí se slabším Toro Rosso, přivezl ho do cíle na 8. místě, i když mu pomohly problémy týmů Renaultu. Kvyjat neměl moc povedený den, nejprve se potýkal s opotřebením předních pneumatik a pak se dostal do kolize s Raikkonenem.
P | Jezdec | Stáj | Čas/ztráta | Kola | Body |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:58:33.667 | 61 | 25 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 2.641 | 61 | 18 |
3 | Max Verstappen | Red Bull | 3.821 | 61 | 15 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 4.608 | 61 | 12 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 6.119 | 61 | 10 |
6 | Alexander Albon | Red Bull | 11.663 | 61 | 8 |
7 | Lando Norris | McLaren | 14.769 | 61 | 6 |
8 | Pierre Gasly | Toro Rosso | 15.547 | 61 | 4 |
9 | Nico Hülkenberg | Renault | 16.718 | 61 | 2 |
10 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 27.855 | 61 | 1 |
11 | Romain Grosjean | Haas | 35.436 | 61 | |
12 | Carlos Sainz Jr. | McLaren | 35.974 | 61 | |
13 | Lance Stroll | Racing Point | 36.419 | 61 | |
14 | Daniel Ricciardo | Renault | 37.660 | 61 | |
15 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 38.178 | 61 | |
16 | Robert Kubica | Williams | 47.024 | 61 | |
17 | Kevin Magnussen | Haas | 1:26.522 | 61 | |
– | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 49 | ||
– | Sergio Pérez | Racing Point | 42 | ||
– | George Russell | Williams | 34 |
Kvjat „se nedostal“ do kolize, Kvjat ji způsobil. Raikkonen už letos určitě přemýšlí, za co ho Honda trestá 🙂 Každopádně zlepšení Ferrari je až neskutečné.
Vettel klasika arogantní hovado, ale to byl vždycky. Stejně patří do starého železa, měl by to zabalit, než bude jezdit jak trapák Šumák a odejde s ostudou, Leclerc je lepší a má na rozdíl od Vettela budoucnost.
Jsem zvědav na další závody, současně nevidím vůbec tak černě příští sezónu – vždyť Ferrari se dokázalo zlepšit během 3 týdnů letní pauzy. Proč by to neměla dokázat Honda? Dnes už to není beznaděj jako před pár lety, kdy nefungovalo nic. Současně s Albonem, který jel přecejen nový už je mnohem veseleji a není to jak marnej Gasly (který skutečně s TR jezdí slušně, na rozdíl do Kvjata, kterého doufám příští sezónu nahradí někdo schopnější, ale ani Gasly nemá moc co nabídnout – že zajede s TR dobře neznamená, že ho hned dám do RB, aby zas byl o ničem).