Novinky

Honda skončí s diesely už za dva roky

Honda nikdy nebyla dieselová značka. Nafťáky Roveru a Isuzu hrály v minulosti spíš epizodní roli a vlastní turbodiesely přišly až v roce 2004, takže si zlaté éry TDI moc neužily. Navíc v průběhu následujících 14 let došlo k důkladné modernizaci dva-dvojky (a přejmenování na i-DTEC), následnému utlumování jeho nabídky a náhrady za menší motor 1.6 i-DTEC ve verzi s jedním a dvěma turby. Posledně jmenovaný motor nakonec skončil pouze pod kapotou CR-V a v současnosti už Honda prodává (v Evropě) pouze singleturbo verzi této kubatury. A to pouze v Civicu a HR-V. Něco mi říká, že byznysplán s diesely Hondě úplně nevyšel a tak určitě není nijak zvlášť smutná, že jim v roce 2021 vystaví stopku.

Ano, za dva roky 1.6 i-DTEC z Evropy definitivně zmizí, je pouze otázkou, jestli posledním mohykánem bude desátá generace Hondy Civic, nebo aktuální verze HR-V, v roce 2021 totiž nejspíš budou končit oba modely.

Honda nikdy nenabízela diesel v subkompaktním Jazzu a aktuálně už nahradila nafťáky u CR-V hybridem, navíc už oznámila, že příští jazz bude prodáván pouze s hybridním pohonem. A vzhledem k tomu, že benzino-elektrický pohon má i NSX a Honda e bude bateriový elektromobil, japonská značka zjevně bude mít elektrifikované portfolio dříve, než v roce 2025. Pokud se k nám tedy ještě nechystá nějaký nový, benzinový …sporťák! Nojo, tipujete správně, dneska byla k obědu vtipná kaše. 🙂

Pokud jde o globální trh, Honda bude i nadále nabízet turbodiesel na indickém trhu, kde se prodává odtuněná verze šestnáctististovky 1.5 i-DTEC.

3 komentáře: „Honda skončí s diesely už za dva roky

  • Žádná škoda. U Civiku to bude jednoduché, přiveze se Insight (ať už jako Insight nebo se tomu bude říkat Civic Hybrid). U HR-V je hybrid od začátku a spíš nechápu, že se sem nevozí.

    Vlastně Honda nemá v nabídce nic, co by chrochták jakkoliv vyžadovalo. Mohla by to aspoň marketingově využít, že jsou první, kdo se toho zbavil (Toyota to s užitkovými modely a lanďákem jen tak nezruší).

    • Trošku nemilé je, že hybrid opravdu není ideální motorizace na dálnici.

  • Ta 1,6 130 hp v CRV nebyla špatná a jezdila za těžko uvěřitelných 5 litrů ? občas i méně. Ty diesely bych klidně nechal v autech, kde to má trochu smysl, tedy CRV. Jinak mi chybět nebudou.

Komentáře nejsou povoleny.