Nissan: co očekává management od nového šéfa?

Nissan zažívá momentálně období bezvládí, poté, co rezignoval dosavadní CEO automobilky Saikawa kvůli neetickému způsobu čerpání bonusů, je značka prozatím bez šéfa. Výběr ale probíhá, měl by být hotov do konce října a užší vedení Nissanu má představu o tom, jaké by měly být hlavní úkoly nového výkonného ředitele.

Jsou v zásadě jen tři. V první řadě by měl zajistit zvýšení zisku a zlepšení image značky. Obojí poškodila dosavadní politika velkých slevových akcí a pobídek pro fleetové zákazníky, které sice držely prodej na slušné úrovni, ale s minimálním ziskem. Vnímání značky také není dobré po skandálech Ghosna …a vlastně i Saikawy. Nový šéf by se také měl pokusit napravit vztahy s Renaultem, pokud to tedy ještě bude možné, francouzská značka se podle posledních informací stále zajímá o fúzi s FCA, proti které se Nissan postavil.