Novinky

Mazda3 TCR: kráska pro závody cesťáků

Mazda velmi příjemně překvapila oznámením, že pro rok 2020 chystá okruhový závodní speciál kategorie cestovních vozů TCR. Ba co víc – jen neslibuje, ale rovnou ukázala, jak bude vypadat – půjde o závoďák na bázi aktuální generace hatchbacku Mazda3 a už to je zárukou, že půjde o krásné auto.

A opravdu to tak je – trojka dostala efektní widebody kit s lipem předního nárazníku, nástavci prahů, zadním difuzorem a pořádným křídlem na zádi. Dále dostala ochrannou klec, šestistupňovou sekvenci a dvoulitrový benzinový turbomotor o výkonu 350 koní.

Auto postavila firma Long Road Racing, která je podepsaná i pod speciálem pro Global Mazda MX-5 Cup a je homologováno pro všechny TCR seriály, kterých je dnes 36. Závodní debut si auto odbude 26. ledna při Rolex 24 na Daytoně coby součásti amerického seriálu 2020 IMSA Michelin Pilot Challenge. Zájemci o Mazdu3 TCR ji mohou získat po zaplacení částky 175 tisíc dolarů.

7 komentářů: „Mazda3 TCR: kráska pro závody cesťáků

  • Zajímala by mě motivace – že by se přecejen výhledově chystalo nějaké MPS a Mazda chtělá mit už zavedenou marketingovou podporu? Nebo jen prostě chtějí dělat, že je to víc sport než to na papíře vypadá? Ale kdo dnes kupuje M3 kvůli sportu….? To snad i Mazda sama přiznala, když do nové dali jen tyčku, protože zákaznáky zajímá víc kufr než jízdní vlastnosti…

    • Motivace bohužel asi stejná, jako před lety u Hondy – zlepšit image za pomoci motorsportu, ale bez toho, aby si zákazník něco sportovního taky mohl koupit. 🙁
      Mazda ani v roce 2019 nepochopila, že to dneska lépe funguje obráceně – nejdřív něco, na co se dá sáhnout a pak s tím teprve vyrazit na okruhy…

    • Sice do nové M3 dali jen tyčku, ale narozdíl od Hondy tam nevidím jedinej přínos pro zákazníka.
      C8/9G díky torzce dokázalo v navenek malém autě nabídnout neuvěřitelně prostorný interier jak v kabině tak v kufru. M3 je delší, má větší rozvor než předchůdce a kufr v hatchi je menší (330L) a místa vzadu také méně.
      OK, luxus a materiály šly nahoru, ale praktičnost dolu.

  • Prodej aut po česku. Byznys za hranou!

    Tady je jasně vidět co prodávali:
    https://youtu.be/Th58DpEIX98

    tady je strojový překlad diskuse pod videem:
    Vlastním Mazda6 Skyactiv 2013 s motorem 2,2D 175HP, nástupcem motoru v tomto videu, a měl koncem 16. srpna a podruhé za rok varování „Nízký tlak oleje“.
    Tentokrát jsem nebyl schopen dokončit cestu domů a zachránil jsem se na dálnici.
    Po dvou měsících jsem konečně dostal svou Mazdu6 zpět, nízký tlak oleje měl následující následky:
    – vačkové hřídele + kolébky + výměna krytu
    – kompletní výměna turbo (osa zkroucená v důsledku špatného mazání)
    – výměna tyčí
    – náhrada kloubů vstřikovačů (to byla hlavní příčina)
    – výměna filtru olejového čerpadla
    – kompletní čištění motoru výměnou motorového oleje a filtru, výměna oleje převodovky, …
    Také zjistili, že baterie byla téměř mrtvá (jedná se o speciální baterii, která vyžaduje reset i-eloop) a také vakuovou pumpu.
    Má být přidán do MRCC radaru, který zemřel, podruhé také několik měsíců před tím.
    Celkové náklady, jen pro části, byly kolem 13K $ a Mazda za to nechtěla zaplatit, protože k selhání došlo po skončení záruky.
    Přesně necelé 2 měsíce po …
    Garáž naštěstí našla způsob, jak tyto náklady snížit až na 7000 $, včetně radaru.
    Nejsem s
    i jistý, jak přesně to udělali, ale to zachránilo auto před vrakováním, protože když jsem slyšel o 13k $, začal jsem hledat náhradu …
    I když se teď auto zdá být v pořádku, naprosto jsem v něm a výrobce ztrácel důvěru …

    Mazda prodávala auta s výrobní konstrukční vadou. Veřejně to přiznal i sám šéf zastoupení Mazda cz,sk p Kiriakovský. Tady to je: http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/pozarucni-reklamace-vacka-a-turba-2-2d-77-000-km-179412?kol s=4 Následně to dva roky maskuje předčasnou VÝMĚNOU OLEJE A MĚREK. Třetím rokem ale už neuznává 3-letou záruku, kterou se už několik let chlubí v ČR. A když ti chudáci co naletěli už neví kudy kam, tak jim nabídnou, že to auto vykoupí, pochopitelně za hodně podhodnocenou cenu. To ale ti šmejdi mají zaplacené výrobní náklady auta s výrobní konstrukční vadou, které ale klidně můžou prodat dál jako prověřené a málo jeté vozidlo. Druhý majitel, než to zjistil tak už bylo i po tříleté záruce. A tak mu radí měnit olej po každých 10.000km, protže ma v 5-ti litrech oleje až jeden litr nafty. Spousta lidi ale než by jim to prodala za směšné peníze tak to prodala na inzerát nebo bazar. Takže těch podvedeních je hned 2x tolik, kolik bylo prodaných aut. Nejedná se o jeden nepovedený kus. Jde o stovky aut s vyrobní konstrukční vadou. Ty měrky se měnili dodatečně, dokonce někde ve vši tichost, nenápadně. To, že se měnili měrky je samo o sobě usvědčuje z podvodu. Nafta v oleji nemá co dělat, je to čistě technický nesmysl, na to nepotřebuji ani maturitu. To je to samé jako kdyby tvrdili voda v benzínu nevadí. Cituji Tomáše Dusila , který to napsal v časopise auto.cz, jak jinak než na objednávku těch šmejdů: Olejová měrka. Na ní najdete klasické rysky minima, maxima a pak ještě o něco výše rysku „X“. Pokud k ní olej dostoupá, musí se neprodleně vyměnit. http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=805&t=1263048&st=0&sk=t&sd=a&am p;start=2700 http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/pozarucni-reklamace-vacka-a-turba-2-2d-77-000-km-17 9412?kols=4
    http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/2-2-skyactiv-d-nizky-tlak-oleje-172816

    http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=805&t=1263048&st=0&sk=t&sd=a&start=2700

    • Na tom videu je jiný typ motoru Mazda, než popisujete. Objem podobný, ale konstrukce jiná.

      • Popisují to co mám doma a koupil jsem to za cca 800.000,- Kč stejne jako mnoho dalších co naletěli Mazdě ?

      • To na věci nic nemění ze smejdi prodavaji auta s výrobní konstrukcni vadou.

Komentáře nejsou povoleny.