Novinky

DTM 2019 Hockenheim: NSX nejlépe 9., Lexus 13. a GT-R 17.

O tomto víkendu probíhá finále letošního ročníku DTM na okruhu Hockenheimring, kam jako hosté zavítaly také japonské závoďáky Super GT – Honda NSX, Lexus LC 500 a Nissan GT-R. Honda do Německa poslala v rámci týmu Kunimitsu pouze Jensona Buttona, Nissan Autech dorazil v plné sestavě Matsuda/Quintarelli, stejně jako v případě Lexusu a stáje KeePer TOM´s – Cassidy/Hirakawa.

Button před akcí řekl, že těžko předjímat výsledek, že podle něj jsou Super GT auta trochu silnější a mají větší přítlak, ale pro Japonce jsou velkou neznámou pneumatiky Hankook a DTM auta disponují vymoženostmi jako je push-to-pass, DRS a jsou zvyklí i na rychlé zastávky v boxech bez tankování a výměny řidičů.

Už od tréninků to ale vypadalo, že rozhodujícím faktorem budou hlavně pneumatiky. V prvním tréninku byl Button až 16., ovšem Matsuda 19. a Cassidy poslední, 20. V druhém tréninku si Button polepšil o pozici, Hirakawa si zapsal 17. čas a poslední (21.) byl pro změnu Quintarelli. V deštivé kvalifikaci pak zabojoval pouze Button – vzhledem k dosavadnímu výsledku rozhodně překvapil 6. místem, naproti tomu Lexus a Nissan nikoli – Hirakawa 19. pozice, Matsuda 20. 🙁

První závod také neproběhl moc podle našich představ. Buttonovi, jenž byl poměrně často v záběru kamer, úplně nevyšel start, ale držel se a do zastávek v boxech jezdil dokonce na čtvrtém místě. Boxy ale týmu vůbec nevyšly a propadl se až na 18(!) před Hirakawu. Pak ale vyjel safety car a po restartu se probojoval zpět do první desítky. Nakonec z toho bylo deváté místo v cíli.

Hirakawa dlouho jezdil poslední poté, co v prvním kole navíc zajel pro nové pneumatiky (důvod neznám, dost možná vyjel na obutí do mokra). I jemu ale nakonec safety car pomohl a vybojoval třináctou příčku. Nedobře dopadl Nissan GT-R stáje Autech, jenž po prvním kole mechanici zatlačili do boxů. Důvod jsem nezjistil, ale do druhého závodu auto nastoupí.

Kvalifikace na druhý, dnešní závod už nevyšla z japonských značek ani jediné. Cassidy startuje 16., Button 19. a Quintarelli 21. Druhý závod se jede dnes od 13:15 a můžete ho živě sledovat níže (nebo tamtéž později ze záznamu).

Druhý závod, jenž se jel za pořádného lijáku, zase skončil dříve, než pořádně začal, pro Cassidyho LC 500, které dostalo ťukanec od soupeře, roztočilo se a narazilo do bariéry. GT-R a NSX se dostaly nejvýš na 15. místo, většinu závodu ale jezdily na chvostu pole. Button do cíle dojel šestnáctý, Quintarelli, který přezouval dokonce dvakrát, sedmnáctý (tedy poslední) a dostal od vítěze závodu kolo. 🙁 Že bude střet obou kategorií tak nevyrovnaný, jsem opravdu nečekal.

Obávám se, že BMW a Audi při velkém finále SUPER GT x DTM Dream Race, které se také na okruhu Fuji pojede na pneumatikách Hankook, celé Super GT nehezky zpráskají. 🙁

5 komentářů: „DTM 2019 Hockenheim: NSX nejlépe 9., Lexus 13. a GT-R 17.

  • Tak to je slušná ostuda – ale že by ty pneumatiky byly až tak velký problém? Současně teda nechápu, proč se jede na Hankook i v JP, že by zase úlitba Evropě, aby náhodou BMW nedostalo nakládačku? Mají jezdit každý na svých…

    • Na pneumatikách to stojí a padá, musíš vědět, jak je dostat do provozní teploty a jak ji udržet, přizpůsobit tomu geometrii, jízdní styl. Navíc při závodu v dešti je ani nemáš pořádné osahané, nevíš, co si k nim můžeš dovolit. Button i Quintarelli v průběhu závodu několikrát propadli o několik pozic, zjevně „řidičská chyba“, plynoucí téměř jistě z toho, že neodhadli trakci. Zas takové lamy to nejsou.

      Taky nechápu, proč nemá každý obutí, na které je zvyklý. Možná právě proto, že jsou opravdu SGT silnější, ale obávám se, že neznalost obutí je příliš velký handicap. Uvidíme, co vymyslí na Fuji. Pokud tohle byla ukázka skutečného stavu věcí, doufám, že funkcionáři SGT ještě něco vyjednají, aby to nebyla úplná blamáž.

  • Je to probuzení do reality. Časová ztráta byla obrovská. Trošku držel krok jen Button. DTM je prostě jinde.

    • počkám na Japonsko a uvidí se

  • Button ale presto dokazal, ze umi. Nemel to lehky. Ja toho kluka mam rad a fandim mu. Je to borec.

Komentáře nejsou povoleny.