Lexus LF-30: koncept futuristického 544koňového EV

Lexus dobře ví, že dnes si už nikdo z hybridů na zadek nesedne a že v kurzu je elektřina. Proto je třeba na sebe v této oblasti trošku upozornit, i když první produkční BEV auto je ještě v nedohlednu. Výsledkem toho je v Tokiu představená studie LF-30, která to vlastně ani nezastírá, má se jednat o studii auta, které by mohlo jezdit někdy po roce 2030… Tak alespoň že to není SUV. 😉

Co vám mám povídat – Lexus LF-30 je pěkná divočina, koncept se vším, co k tomu patří, včetně gullwing dveří nebo technického řešení pohonu pomocí elektromotorů v nábojích kol. Těžko se vyjadřovat k designu exteriéru nebo interiéru, ale jestli je nějaký důvod, proč se teoreticky na takové auto těšit, je to avizovaný celkový výkon 544 koní a točivý moment 700 Nm.

Díky tomu by LF-30 mělo rychlit na stovku za 3,8 s, maximálka by se s ohledem na výdrž baterií omezila na dostatečných 200 km/h. V podlaze by byly umístěny akumulátory s kapacitou 110kWh, což by stačilo na dojezd 500 km. Nabíjení už se bude v té době provádět bezdrátově. To jsou docela působivé parametry, protože LF-30 je o dost větší, než jak vypadá na fotkách –  na délku má 5090 mm, na šířku 1995 mm, na výšku 1600 mm a rozvor činí 3200 mm. A také váží 2400 kilo…

2 komentáře: „Lexus LF-30: koncept futuristického 544koňového EV

  • 23.10.2019 (10:25)
    Permalink

    Tak to bezdrátové nabíjení 110 kWh baterky zatím skutečně jen pobavilo, ale chápu, že 2030 je daleko a není tedy třeba si s tím dnes lámat hlavu.

    Jsem zvědav, co Lex reálně udělá, v této věci jim zatím jen ujíždí vlak. A bohužel je to nejspíš problém a nikoliv výhoda. Uvidíme.

    • 23.10.2019 (11:43)
      Permalink

      Elektromobilita je stále pro automobilky ztrátový projekt, takže Lexus nepřichází o peníze, ale škodí mu to z pohledu image. Hybrid už bude (alespoň tedy v Evropě) za pár let naprosto běžná věc, módní jsou teď EV. Image by se asi dalo budovat i na FCEV, ale spíš lokálně…

Komentáře nejsou povoleny.