Nissan 400Z: nová generace Z se blíží

Nissan na tokijském autosalonu rozvířil vody kolem svých sportovních modelů. Zatímco s GT-R to vypadá zatím dost neradostně (to tom příště), věci se hýbou v případě menšího sportovního vozu řady Z.

Nissan už má za sebou zvažování, jakým směrem se z novým Z vydat a došel k názoru, že nejlepší bude zůstat u spalovacího motoru. Objevily se totiž názory, že by se Z mohlo změnit v bateriový elektromobil(!). Naštěstí vedení značky usoudilo, že takové auto není něco, co by fanda modelů Z ocenil.

A jaký je tedy současný stav? Manažeři Nissanu v Tokiu slíbili, že „již brzy můžeme očekávat něco nového“. Některá média si to vysvětlila po svém a už prorokují, že nová generace přijde příští rok, ale nic takového oficiálně nezaznělo. Naopak – Nissan pouze přiznal, že už existuje návrh designu, ale ještě ani nebyl finálně schválen. Vzhledem k tomu, že designem se zpravidla začíná a vývoj málokdy trvá méně, než dva roky, těžko se to v roce 2020 stihne.

Ale je pravděpodobné, že se v příštím roce dočkáme představení nějaké vývojové fáze nového Z, ať už designérského konceptu nebo třeba už předprodukčního prototypu.

Když zabrousíme do vod spekulací, nová generace by se měla jmenovat 400Z, což ale jen těžko znamená, že by objem vidlicového šestiválce vzrostl na 4,0 l. Daleko pravděpodobnější je, že dojde k downsizingu na 3,0 l a použití přeplňování. Ano – narážím na twin-turbo od Infiniti, jenž by šlo hravě naladit na výkon kolem 400 koní.

Bohužel mám ale špatnou zprávu pro milovníky roadsterů, těch japonských bude zase o jeden méně – nové Z se bude prodávat pouze jako kupé. 🙁

3 komentáře: „Nissan 400Z: nová generace Z se blíží

  • 29.10.2019 (14:19)
    Trvalý odkaz

    Nejen, že by ten motor „šel naladit na výkon okolo 400 koní“, on těch 400 už dávno má v Q60.

    V Evropě se ale stejně prodávat nebude.

    • 29.10.2019 (18:01)
      Trvalý odkaz

      No mě by hlavně zajímalo, co se vlastně bude v EU v budoucnu prodávat? Pouze elektrika doufám NE, Hybridy mi nevadí a benzín by mohl zůstat alespoň v nějakých modelech jako „základ“. No jsem na to zvědavý. Vodík by byl asi nejlepší, nevím proč se nejde touto cestou, když se ví, že to funguje. Elektromobily taky nemají infrastrukturu, tedy zatím. Že by za vodíkem stála bezpečnost?

      • 29.10.2019 (20:39)
        Trvalý odkaz

        Legend: za elektrikou stoji politika. Totalita se na ni postavi krasne. Vis, ze od pristiho roku konci cr-v 1.5t, civiky s 1.5t zdrazi a budou se vozit minimalne? Ceka nas velmi spatna doba, protoze euro 7 je prakticky politicky rizena krize (automotive u nas je velka cast soucasneho blahobytu). Nejaky fuhrer uz se tesi, az nas z krize vyvede. Zadarmo to ale nebude…

Komentáře nejsou povoleny.