Novinky

Toyota na SEMA 2019: Supra na pět způsobů

Jak se dalo čekat, Toyota zaplavila (ve spolupráci s různými aftermarketovými americkými firmami) tuningovou výstavu SEMA pořádnou porcí upravených nových sportovních kupé Supra. V expozici značky se jich objevilo celkem pět. A to je docela dobře možné, že se další vyskytují na stáncích jiných firem…

Toyota GR Supra 3000GT se nám ukázala už formou teaseru a realita určitě nezklamala: máme tu obří křídlo, povedené žluté dekory, kapotu ve stylu původního TRD3000GT z roku 1994, vytažené blatníky, 19″ kola, sportovní výfuk a stavitelný podvozek. V kabině jsou namontována závodní sedadla s homologací FIA a audiosystém Pioneer.

Toyota GR Supra HyperBoost Edition je na první pohled docela obyčejná, ale… 😀 Jak naznačuje jméno konceptu, hyper se boostovalo a výsledkem je výkon 760 koní, tedy více než dvojnásobek originálu. Úpravu má na svědomí osobnost NASCAR Rutledge Wood a jeho tým, jenž navrch přidal karbonový bodykit, upevněný do existujících montážních bodů, brzdy Brembo, stavitelný podvozek KW a karbonový střešní panel. Auto stojí na 20″ kolech, obutých vpředu do pneumatik Continental ExtremeContact Sport 285/30, vzadu mají rozměr 335/25.

Toyota GR Supra Wasabi je takříkajíc domácí úpravou, vytvořil ji Toyota Genuine Accessory Team, avšak nikoli z originálních dílů. Bodykit je zakázkový, stejně jako středem vyvedený výfuk a 20″ kola s obutím 275/30 vpředu a 305/30 vzadu (Michelin Pilot Sport 4S). Výškově stavitelný podvozek pochází od Öhlins, brzdy od Brembo a tuhost karoserie zvyšuje rozpěra předních tlumičů.

Toyota GR Supra Heritage Edition má být inspirována čtvrtou generací supry a zaujme především speciálním provedením světlometů a zadních svítilen, nesmí samozřejmě chybět ani pořádné křídlo, difuzor a přední lip. Devatenáctipalcová kole HRE obouvají pneu Toyo o rozměru 295/30, respektive 305/30. Brzdy Brembo a stavitelný podvozek jsou letos zjevně povinnost. 😉 V tomto případě došlo navíc i na úpravu motoru, měl by dávat více, než 500 koní.

Toyota GR Supra Perormance Line je nejkonzervativnější vystavenou kreací a pochází z dílen Toyota Customizing and Development (TCD). Sice jsem o této divizi ještě neslyšel, ale třeba o ní neslyším naposled. 🙂 Každý z použitých dílů prý buďto zvyšuje přítlak nebo vylepšuje obtékání vzduchu. Devatenáctipalcová kola obula Michelinky Pilot Sport 4 S, modifikovaný výfuk vylepšuje zvuk a kabina je vybavena závodními sedadly.

 

Jeden myslel na “Toyota na SEMA 2019: Supra na pět způsobů

  • jo ta heritage je fajn, ty svetla zadni se mi libej…

Komentáře nejsou povoleny.