Novinky

Honda Civic Type R (FK8): 434 koní s úpravou Hondata!

Konec atmosférických motorů nesla většina skalních hondafandů dost těžce, ale na silné turbomotory si zvykla rychleji než možná sama čekala. Ba co víc, v souvislosti s nimi se objevily pro Hondu dosud nevídané možnosti zvýšení výkonu za relativně malý peníz, což bylo doposud u mechanických úprav legendárních VTECů nemyslitelné.

Teď ale přibyly jiné starosti – dokáží tuningové firmy bez dosavadních zkušeností s motory Honda dobře odladit své programy? Jestli se chcete spolehnout na osvědčený brand, pak vás určitě potěší, že americký specialista na (primárně) softwarové úpravy motorů Hondata na výstavě SEMA oznámil, že v lednu příštího roku začne prodávat upgrade kit na aktuální Hondu Civic Type R FK8. Ten přinese zvýšení výkonu z 320 na 434 koní(!) a točivého momentu ze 400 na 634(!!!) Nm – a to jen za 2850 dolarů, tedy zhruba 66 tisíc korun. V kombinaci s upraveným turbodmychadlem pak nemá být problém se dostat až za hranici 500 koní.

V ceně není jen nový software, ale také výkonnější vysokotlaké čerpadlo přímého vstřikování, nové nízkotlaké palivové čerpadlo a větší vstřikovače. Montáž bude trvat profíkům Hondata zhruba 4 hodiny (amatérům údajně zhruba celý den) a celý proces je bez problému vratný do sériového stavu.

8 komentářů: „Honda Civic Type R (FK8): 434 koní s úpravou Hondata!

  • ještě by nebylo špatný dát dozadu diferák ???

    • ještě by nebylo špatný dát dozadu diferák ???

  • Bylo by skvělé,aby v České republice byl oficiální „tuner“ s takovými vychytávkami. Brno by byla vhodná destinace.Určitě by se našlo spousta nadšenců pro oficiální tuning s garancí. Určitě by to chtělo upravit i podvozek.Honda by mohla 4×4 převzít od Subaru a měli bychom šampiona pro zábavu.

    • od subaru 😀 cece, honda umi udelat 4×4, jen ho nedela tak casto…

  • No, nevím, jestli to na předohrabku už nebude moc velký výkon ?.

    • já spíš nevím, proč se čtyřkolce Honda pořád brání ?! Golf, Fiesta a další ji mají už dávno dobře odladěnou. Nechápu tohle počínání…mohli konkurovat i v AWD

      • Důvody budou asi v zásadě dva – cena a váha. 😉

      • Kam ten svět spěje ?..

Komentáře nejsou povoleny.