Lexus: trendy se mění, zvažujeme menší auto

Zatímco v Americe je Lexus s aktuální nabídkou modelů (i jejich prodeji) spokojen, na dalších trzích je situace jiná. Japonská značka by si mohla vést i lépe a při analýzách si všimla, že jsou lidé ochotní platit více peněz za menší auta a proto koketuje s myšlenkou také začít takový produkt nabízet.

Executive Vice President Lexusu Koji Sato sdělil Autocaru, že konečné rozhodnutí ještě ani zdaleka nepadlo, ale značku láká představa, že by mohla vydělat na nějakém menším autě více. “Menší dnes neznamená vždy levnější, trendy se mění. Nemohu zatím říci, že to je něco, co budeme dělat, ale díváme se na všechny příležitosti”.

Otázkou je, kam až by byl Lexus ochotný zajít. Když nepočítáme (na některých trzích) dosluhující CT, nejmenším současným modelem je crossover UX, jen velikostně odpovídá Toyotě C-HR a je tedy na pomezí malých a kompaktních SUV. Mohl by další lexus být městský crossover segmentu B? Vzhledem k současným trendům by se to asi jevilo jako dost pravděpodobné.

Ale mohlo by se i stát, že by Lexus vytvořil derivát subkompaktního hatchbacku Toyota Yaris, obávám se však, že to by nebylo prodejně ani ekonomicky ani zdaleka tak zajímavé, jako zmíněný crossover. Takové auto by nejspíš nebylo nabízeno v Americe, ale trhy jako Evropa a Čína by o něj projevit zájem mohly. Lexus už o malém autě zřejmě přemýšlí docela dlouho, v roce 2015 byl představen koncept LF-SA, jehož fotky najdete v galerii níže.