Toyota Camry a Avalon: nově s pohonem všech kol!

Když se vloni představila nová generace sedanu Nissan Altima, kromě sympatického, sportovně laděného vzhledu zaujal ještě jednou věcí – možností přikoupení pohonu všech kol. Tento prvek výbavy dosud v midsize japonských sedanech a Americe chyběl a já byl zvědavý, jak dlouho potrvá, než konkurence zareaguje.

No – Toyotě to trvalo jen rok a půl a za pár dní na L.A. Auto Show bude mít premiéru sedan Camry se systémem Dynamic Torque Control AWD. Ten technicky vychází z modelu RAV4 a je schopen v závislosti na jízdních podmínkách poslat pomocí elektromagnetické spojky na zadní nápravu až 50 % točivého momentu.

Pohon všech kol bude k dispozici pouze s 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem o výkon 205 koní, jehož váha se zvýší o 75 kg. Stejný systém bude k mání i pro velký sedan Avalon, tam půjde hmotnost na úroveň verze s motorem V6. Camry AWD půjde koupit od jara 2020, Avalon AWD až zhruba za rok, ovšem novinka bude dostupná pouze v USA, čtyřkolku překvapivě nedostanou ani v Kanadě.

Honda Accord, poslední z trojice silných japonských sedanů v Americe, zůstává i nadále u pohonu předních kol.