DEKRA při crashtestu omotala Nissan Leaf kolem sloupu. Ale proč?

Německá DEKRA provedla trochu neobvyklý nárazový test. Údajně proto, aby zjistila, zda jsou elektrická auta tak bezpečná, jako běžné vozy, provedla zkoušky, při nichž poslala Nissan Leaf první generace proti sloupu zepředu a z boku. A to při vyšší rychlosti, než, je to běžné podle metodiky EuroNCAP – při bočním nárazu místo 50 při 75 km/h a při čelním místo 64 km/h při 84 km/h. Připomínám, že leaf získal v té době plný počet pěti hvězd.

Dopadlo to asi tak, jak čekáte – leaf byl na cucky. Asi byste čekali, že ve stejnou dobu DEKRA vezme obdobné auto bez elektropohonu, ze stejného období, s obdobným EuroNCAP výsledkem a provede s ním to samé, aby tedy mohla porovnat bezpečnost EV a běžných vozů, tak – ne. Takže mi smysl tohoto crashtestu trochu uniká.

1 komentář: „DEKRA při crashtestu omotala Nissan Leaf kolem sloupu. Ale proč?

  • 19.11.2019 (14:50)
    Permalink

    treba jen chteli vedet, jestli se to vzniti kvuli akumulatorum….?
    kazdopadne dobrej banan z toho udelali. Koukam, ze v realu je asi jedno, jestli mas novy nebo stary auto. Vic zalezi, jak “sikovne” nabouras 🙂

Komentáře nejsou povoleny.