Infiniti: jak bude fungovat benzino-elektrický EV?

Infiniti představilo u příležitosti 30. výročí vzniku značky svou vizi Dual Electrification Strategy, ale neprozradilo všechny detaily. Na autosalonu v Los Angeles však upřesnilo, jak bude fungovat ohlášený duální benzino-elektrický systém, interně nazývaný „gas-generated EV„.

Už víme, že bude v závislosti na verzi a modelu využívat překvapivě malé akumulátory s kapacitou 3,5 až 5,1 kWh, což napovídalo, že by mohlo jít o podobný systém jako i-MMD od Hondy, jenž dobíjí akumulátor prostřednictvím spalovacího motoru a v případě potřeby se benzinový motor přímo propojí s koly.

Ale není to tak, Infiniti upřesnilo, že spalovací motor bude fungovat výhradně jako zdroj energie pro akumulátor a půjde tedy o klasický range extender, jaký mělo BMW i3, které naopak od použití této techniky upustilo. Výhodou tohoto systému je podle Infiniti možnost umístění generátoru na libovolné místo v autě.

Je tu akorát menší problém s názvoslovím – protože gas-generated EV nebude mít klasickou zásuvku pro dobíjení, kterou mají i plug-in hybridy, není to vlastně elektromobil, ale spíše sériový hybrid. Ale však víte – hybridy už nejsou tak cool, teď jsou v kurzu EV. 😉