Dream Race Super GT x DTM: Japonci porazili BMW a Audi!

Určitě už se vám doneslo, že od příštího roku budou sjednocena pravidla pro vozy japonských gétéček Super GT a německých cesťáků DTM a na oslavu této události už proběhl společný závod, když na Hockenheim dorazila trojice NSX, Lexus LC a Nissan GT-R. Pro japonskou návštěvu to dopadlo dost bídně, což byl nejspíš důsledek seznamování s novými pneumatikami – všichni jeli poprvé na korejském Hankooku, ale určitě tam působil i faktor domácího prostředí. Měl jsem každopádně obavy, jak dopadne avizovaný vrchol sezony v podobě Dream Race, kdy se na okruh Fuji ke startovnímu poli SGT přidaly tři týmy Audi a stejný počet BMW. Aston Martin si bohužel tuto událost nechal ujít, ale asi není divu. 😉

Dream Race Super GT x DTM se jelo na Fuji o tomto víkendu a to opět na pneumatikách Hankook a podle zvyklostí DTM, tedy dva samostatné závody s vlastní kvalifikací, bez zastávek v boxech.

Naštěstí už první kvalifikace rozptýlila obavy, byla fantasticky promíchaná – první tři řady vytvořily dvojice Lexus LC 500 (letošní šampion KeePer) a Audi RS5, NSX (Raybrig) a Nissan GT-R (Autech) a Audi RS5 s NSX (Keihin). Samotný závod pak skončil ještě lépe – LC 500 z pole position vyhrálo a na pódiu jej doplnila dvojice NSX – Keihin a Raybrig.

Kvalifikace na druhý závod ovládly Hondy NSX – vyhrál tým Mugen a před dvojici Modulo a Raybrig se dostalo jen jedno Audi RS5 (zase Duval 😉 ) a na dalších pozicích mimochodem zase Audi a Honda, pak teprve první BMW.
Závod dopadl trochu jinak, než co napovídala kvalifikace, pořadím totiž dost zamíchal (v kvalifikaci sedmý) Wittmann s BMW. Vyhrálo NSX Modulo (za volantem Narain Karthikeyan) právě před BMW a Audi.
Byly to tedy parádní, vyrovnané závody se skvělým výsledkem pro japonské značky, …tedy s výjimkou Nissanu. 😉