Novinky

Super GT 2019: tituly pro Lexus a Hondu

Japonský šampionát gétéček to má pro letošek za sebou. Tedy ne úplně, ještě tento víkend probíhá společný závod se závoďáky BMW a Audi z DTM, ten ale už nebude mít na konečné pořadí žádný vliv. A jako to tedy dopadlo?

Třída GT 500 skončila přesně tak, jak to vypadalo celou sezonu – dominancí Lexusu LC 500, jenž se tak loučí se Super GT ve velkém stylu, od příštího roku jej nahradí Toyota Supra. Týmy Lexusu obsadily první, druhé, čtvrté a páté místo, vítězem se stala stáj KeePer TOM´S a to i přesto, že vyhrála jen jediný závod. Jinak ale týmy Lexusu zvítězily v šesti z osmi závodů.

Hegemonii Lexusu narušila stáj Nismo, která také vyhrála jeden závod a skončila celkově třetí, další tým Nissanu s GT-R pak získal šesté místo. Nejhůř tak dopadly letos Hondy NSX, nejlepší tým Keihin skončil sedmý a loňský šampion Kunimitsu s Buttonem až devátý! Nedivím se, že je loňský šampion demotivovaný a příští rok v Super GT nebude.

Honda si trochu zlepšila náladu ve třídě GT 300, stáj Aguri s Hondou NSX GT3 tuto kategorii vyhrálo, před Lexusem RC F GT3 a Mercedesem-AMG. Stáj Gainer Tanak s Nissanem GT-R GT3 skončila i přes dva vítězné závody celkově čtvrtá. Aguri mimochoem vyhrálo jen jeden závod.