Novinky

Toyota Avalon TRD Pro Concept: full-size sedan je rychlejší, než 911 a R8!

Společnost Toyota Racing Development vytvořila opravdu zajímavý projekt. Jmenuje se Avalon TRD Pro Concept, ale nenechte se mýlit označením, není jen tak obyčejný showcar, ale plně funkční auto, které navíc parádně předvedlo svůj potenciál.

Tedy spíš než samo TRD na autě makala firma Dan Gardner Spec (DG-Spec) a vytvořila zřejmě nejrychlejší full-size sedan na světě, jehož základem je produkční verze Avalon TRD. K jeho stavbě se přistupovalo jako skutečnému závodnímu projektu, kterých má DG-Spec na kontě celou řadu a provedené modifikace byly celkem desetkrát zkoušeny na čtyřech různých závodních okruzích.

Motor V6 3.5 dostal studené sání a nerezový výfuk Burns, což přineslo zvýšení výkonu na 340 koní, na přední nápravě přibyl samosvor Super-Lock, převodovka dostala chladič a elektrické čerpadlo z tundry, chlazení motoru zase zlepšuje otevřená příď auta. Závodní podvozek DG-Spec Motion Control Suspension (MCS) s expanzními nádržemi a kompletní možností naladění doplňují stavitelná zadní ramena DG-Spec/Progress a stavitelné stabilizátory Progress.

Zpomalení auta bylo svěřeno brzdám Stoptech ST40 se čtyřpístkovými třmeny a 18×9″ karbonová kola Lacks obouvají pneumatiky Goodyear Supercar 3R o rozměru 275/35. Pamatovalo se i na drobnosti, jako je kapota s ventilačními otvory, křidélko na víku kufru a válečné zbarvení. Rozsah úprav interiéru není znám, ale celkově auto shodilo 68 kg.

A výsledek? Na 1,8mílovém okruhu Willow Springs dosáhl Avalon TRD Pro Concept s Michaelem Waltripem času 1 minuta a 25,3 s, což je lepší výsledek, než jaký tam drží sportovní auta Porsche 911 nebo Audi R8!

3 komentáře: „Toyota Avalon TRD Pro Concept: full-size sedan je rychlejší, než 911 a R8!

  • Na predokolku teda sakra dobry, navic jen 340 hp a 68 kg dole, to neni kdovijakej vyhazenej zavodak…

    • taky me to docela sokuje… jsem cekal nejakou 500 konovou priseru apod.

    • Willow Springs je víceméně ovál, přesněji řečeno ovál a půl, dupneš na to a držíš oblouk. To MCS a slicky, tedy jak to zvládne příčné zrychlení, bude asi klíčový faktor. 🙂 Naopak předpokládám, že sporťáky s motorem vzadu asi nebudou úplně ováloví specialisté. Takže bych to viděl na dobře zvládnutý marketing, což ale samozřejmě výkon Avalonu nesnižuje. 😉

Komentáře nejsou povoleny.