Novinky

Toyota chystá čtyři miniaturní elektrická vozítka

Toyota si myslí, že chodíme zbytečně moc pěšky. 😉 Na rozdíl od pražských radních, kteří se snaží z ulic dostat veškeré městské commutery, se největší japonská značka naopak bude v dalších dvou letech pokoušet dostat jich do ulic co nejvíc. Během následujících dvou let se začnou vyrábět čtyři nové – jak to říct – prostředky individuální přepravy na elektřinu, z nichž tři budou určeny pro „walking zones“, tedy na pěší zóny, chodníky a dokonce i do budov.

Ale nejprve se podívejme na ten, který nejvíc připomíná auto. 😀 Toyota Ultra Compact BEV je extrémně malé autíčko, proti němuž působí Smart ForTwo jako obr. Má rozměry 2490 x 1290 x 1550 mm , mělo by se otočit na pětníku a na jedno nabití ujet kolem 100 km, ovšem pouze rychlostmi do 60 km/h. Bude to tedy taková elektrická obdoba auto-mopedů ve stylu ligierů a aixamů. Prodej bude v Japonsku zahájen v zimě příštího roku.

V souvislosti s tím mám jednu špatnou právu – zajímavý projekt Toyota i-Road (viz foto níže) se i přes poměrně intenzivní medializaci v posledních letech odkládá na neurčito a nejspíš do výroby nakonec zaveden nebude. Škoda, protože je z elektrických projektů Toyoty momentálně nejzajímavější. Namísto toho se ale chystají výše zmíněná elektrická přibližovadla.

Rodinku vozítek Walking Area BEV budou v roce 2021 tvořit tři verze se sexy označením Standing Type, Seated Type a Wheelchair-linked Type. 😀 Ten prvně jmenovaný se objeví v prodeji už v zimě příštího roku společně s Ultra Compact BEV. Jak napovídá název (a schématický obrázek), bude to něco mezi segwayem a koloběžkou – jedno větší kolečko vpředu, dvě malá vzadu a řidítka. Pro ještě větší lenochy bude určeno Walking Area BEV Seated Type, což je vlastně elektrická tříkolka a lepší mobilitu vozíčkářům zajistí Walking Area BEV Wheelchair-linked Type. V tomto případě se jedná o řidítka s poháněným kolem a dvěma pomocnými kolečky, která se připojí ke klasickému invalidnímu vozíku.

2 komentáře: „Toyota chystá čtyři miniaturní elektrická vozítka

  • to „auto“ vypada paradne po designovy strance. A uprimne, kdyby to stalo treba 150 tis. tak by se to dalo koupit jen do mesta na dojizdeni do prace a na nakupy super.

    • Nepříjemné je, že v Evropě miniauta spíš končí, takže k nám se to asi v blízké budoucnosti nedostane. Trend se ale samozřejmě může změnit, lidé na drahé elektrifikované vozy nebudou mít a je možné, že to projeví zájmem o mini.

Komentáře nejsou povoleny.