Mazda se chlubí úspěchem Skyactiv-X v Evropě

Mazda si pochvaluje, jak si vede v evropských zemích nový motor Skyactiv X, jenž kombinuje techniku zážehových a vznětových pohonných jednotek. Podle šéfa evropské divize Mazdy Yasuhira Aoyamy si Sky-X vede lépe, než automobilka předpokládala.

U kompaktního modelu Mazda3 tvoří 60 % objednávek právě Skyactiv X, v případě crossoveru CX-30 je to 45 %. Tato čísla se samozřejmě vztahují k období, kdy je motor s novou technikou dostupný společně s dosavadními Skyactiv-G a Skyactiv-D, to znamená v případě trojky od září a u CX-30 od října.

Je to do značné míry dáno tím, že se Mazda moudře rozhodla neprodávat jej pouze s top verzí výbavy, jak se u těch nejlepších pohonných jednotek v případě japonských značek stává. Je ovšem otázkou, jak dlouho úspěch Sky-X potrvá, protože například v Česku doplňuje nově nabídku trojky také silnější benzinový G150 ve výbavě Plus, který určitě řadu zájemců o Sky-X odláká, přece jen základní G122 není žádná raketa.

Je také otázkou, proč se vlastně G-150 objevuje, když by snahou Mazdy mělo být (kvůli emisnímu průměrům) dostat na silnice co nejvíc motorů X. Ať už k tomu vedlo hirošimskou značku cokoli – proč ne, možnosti výběru budou zase o něco širší, což není nikdy na škodu.