Novinky

Honda připravuje velké reformy, aby přežila. Co se chystá?

V Japonsku proběhlo (sice už v březnu, ale informace se dostaly ven až nyní) velké setkání dodavatelů automobilky Honda, kterého se zúčastnil sám prezident společnosti Takahiro Hachigo, jenž oznámil, že je připravena nezbytná reforma, která má zajistit další existenci Hondy jako samostatného výrobce i v dalších letech.

Hachigo přiznal, že poté, co se v roce 2014 objevilo několik velkých svolávacích akcí (včetně mega recallu, týkajícího se pyrotechnických patron Takata), čelila Honda vážné krizi (zdroje zevnitř automobilky tvrdí, že čistý zisk spadl na 2-3 %), které výrazně zmenšila manévrovací možnosti v současné, pro všechny automobilky těžké době. Bylo tedy nutné přijmout řadu opatření. Oficiálně by měla Honda učinit oznámení o reformách zkraje příštího roku, ale už teď víme, čeho se změny budou týkat.

Co se zákazníků moc týkat nebude, je chystané začlenění výzkumu a vývoje Honda R&D Co Ltd do Honda Motor Co Ltd, od čehož si automobilka slibuje lepší spolupráci mezi vývojem, dodavateli a výrobou. Značka také zredukuje počet top manažerů, to by mělo mít pozitivní vliv na rychlost rozhodovacího procesu.

Majitelé vozů Honda by měly v budoucnu dostávat k dispozici produkty, u nichž bude kladen ještě větší důraz na kvalitu a spolehlivost. Ale bude toho méně na výběr. Honda chce na nejnutnější minimum omezit lokalizované modely. Ty dnes tvoří 40 % prodejů, zatímco globální modely Civic, CR-V a HR-V představují převažujících 60 %. Snahou bude regionální modely omezit a současně snížit počet variant globálních modelů.

Automobilové divizi je dávána za vzor motocyklová sekce Hondy, která má v současnosti zisk 13,9 %.

10 komentářů: „Honda připravuje velké reformy, aby přežila. Co se chystá?

  • Rozumím tomu správně, že nově bude na výběr místo dvou motorů jeden a místo čtyřech výbav dvě? Nevím, jestli je to dobrá strategie na přežití…

    • Konrad: to se už děje. Od dubna CR-V jen hybrid, Civic 1.5t 5D bude mít myslím jen jednu výbavu, sedan už má jen dvě. Nový Jazz bude jen hybrid.

    • Asi bude záležet na modelu. Jazz si s jedním motorem vystačí, Civic, CR-V a HR-V asi dostanou pohony dva.

  • Vyčlenění R&D byla jedna z naprosto zásadních věcí u Hondy a žádná jiná automobilka to tak nemá. Můžeme tedy čekat víc věcí z outsourcingu a obecně horší techniku.

    Což je ale možná jedno, protože v době elektrické je jedno, od koho bude stator a kdo dodá baterky, nějaká technika už dnes nikoho nezajímá. Hlavně aby k tomu šel připojit mobil.

  • recall takaty mel takovy vliv? ja bych cekal, ze vetsinu nakladu budou prefakturovavat takate…?

    • bitkar: Takata ovšem krachla. Plus kdo ví, jak je to se zárukami – těch věcí se měnilo hodně X-let zpátky a týkalo se to hromady aut od hromady automobilek. Kolik toho z nich dostala zrovna Honda, to je otázka.

      • Takata nejen že krachla, ale automobilky, které od ní braly nejvíc dílů k bagům (včetně Hondy) dokonce dotovaly její další činnost, aby vůbec byla schopná produkci bezproblémových patron zrealizovat.

  • No já nevím, jestli ten odkaz na motocyklovou sekci jako vzor dává smysl. Trh s motorkama je hodně jiný a lidi pořád slyší na věci jako spolehlivá technika, dobrý motor a jízdní vlastnosti. A prodávají se hlavně atmosférické motory s manuálem, které Honda prostě umí. A o stupních výbavy u motorek nemá moc smysl mluvit… Výběr modelů a motorizací je přitom u motorek poměrně slušný narozdíl od těch aut, dokonce i já jako stará konzerva jsem si letos „musel“ koupit od Hondy motorku, zatímco na automobilovém trhu v podstatě nevím, co bych si byl ochotný pořídit.

    • tak to já bych věděl co koupit u Hondy ? Jednoznačně CRV hybrid. Chybí mi k tomu jedna maličkost ? asi 850 tisíc. Nebo přestat platit hypotéku ? Ale to bych se potom mohl snadno podívat i k mercedesu. Uvidíme. co přinese doba elektrická, podle mě to tak horké nebude, spíše věřím v dobré prodeje hybridů, to má smysl. Hybridy budou za pár let jediným nabízeným pohonem tedy kromě čistě elektrických.

    • Jasně, právě že to smysl dává – jeden produkt, tři-čtyři laky, jedna-dvě výbavy, manuál-dct, individualizace téměř nulová, když nepočítám kufry.

Komentáře nejsou povoleny.