Toyota Yaris GR: potvrzen tříválec o objemu 1,6 litru!

Po sérii teaserových fotek a videí tu máme konečně první informace o technice sportovního Yarisu GR (GR-4) – a bude se vám to líbit. Gazoo Racing se totiž na autě opravdu vyřádilo.

Třídveřová karoserie, snížená oproti 5D o 95 mm, byla připravena speciálně pro potřeby modelu GR a kromě počtu otvorů do kabiny zaujme i bezrámovými dveřmi. Střecha, všechny dveře, kapota a další díly jsou kvůli úspoře hmotnosti z hliníku. Auto má i řadu komponentů z karbonu a tuhá zadní náprava byla nahrazena dvojitými lichoběžníky.

Pohon všech kol disponuje předním a zadním diferenciálem se třemi režimy nastavení: Normal (60:40 ve prospěch předku), Sport (30:70 ve prospěch zadku) a Track (50:50). Za příplatek bude možné doplnit obě nápravy o samosvor.

K pohonu bude sloužit turbodmychadlem přeplňovaný tříválec o objemu 1,6 l, jenž bude nejlehčí a současně nejvýkonnější pohonnou jednotkou této kubatury na světě. A zkombinována bude výhradně se šestistupňovým manuálem! Tříválcová koncepce byla zvolena proto, že auto bude využito jako základ pro rallye kategorii FIA R5, která vyžaduje od roku 2020 právě tuto konfiguraci.

Konečné parametry motoru jsou zatím tajné, ale je jisté, že bude mít přes 250 koní(!) a 350 Nm. Máme se tedy fakt na co těšit! Jediné, co snad trošku zkalí radost je, že si Yaris GR zřejmě v této generaci poradí s rolí sportovního topmodelu a verze GRMN nejspíš nebude. Ale komu to vadí? 😉

Jeden myslel na “Toyota Yaris GR: potvrzen tříválec o objemu 1,6 litru!

  • 27. 12. 2019 (12:12)
    Trvalý odkaz

    tak to je neskutecna bombice! co se v toyote stalo, takovou toyotu uz dlouho neznam!!
    Sakra to bych i sam bral… musim vyhrat jackpot a postavit barak s poradnou garazi.

Komentáře nejsou povoleny.