Honda CRX 2021: jak by mohl vypadat návrat legendy?
Malé sportovní kupé Honda CRX bylo jedním z aut, které se zasloužily o pověst značky Honda a jejího image sportovní značky, takže se po neúspěšném navázání modelem CRX del Sol často volalo po jeho návratu. Jenže když se v roce 2010 objevila podobně koncipovaná Honda CR-Z, moc nadšených ohlasů u komunity nezískala. Přitom možná stačilo málo – výkonnější motor…
Jenže Honda si neúspěch CR-Z vyložila po svém a na nápravu nedošlo. A dnes, kdy se zájem zákazníků obrátil na SUV, už ani nedojde. Ale to nezabránilo tvůrcům youtube kanálu TheSketchMonkey, aby na základě druhé generace CRX z roku 1991 nevytvořili podobu auta, jakou by mohlo mít, kdyby se teď Honda rozhodla CRX oživit.
Když pominu fakt, že to autor s grafickým editorem opravdu umí, výsledek vypadá velmi sympaticky, takové auto by ostudu neudělalo a dobře by se hodilo i k současnému designérskému minimalizmu Hondy, reprezentovanému elektrickou Hondou e nebo novým Jazzem. Snít můžeme, ale to je také to jediné, co nám zbývá…
Dekuji za inspiraci Skritek
ty zijes! … dlouho jsem te nevidel..
Tak se pak pochlub az to vyrobis, to jsem zvedavy.
paradoxne by stacilo docela malo – ten tvar fakt +- nechat a designove by mohla nova CRX byt krasna. Platforma jazzu by mozna stacila a dat tam nejaky 1,5+klidne elektromotor a malou baterku, aby to bylo lehky a mohlo by to byt pekny. Idealne tam dat 1,5 VT bez EV. Ale to jsme zas asi u problemu EU a ekoterorismu.
bitkar: vzdyť to už honda udělala, jmenovalo se to CR-Z a úspěch to nemělo. Tvar byl stejný, byla tam 1.5 a byl tam elektromotor s malou baterkou, aby to bylo lehký. Jenže to nejelo a za ty prachy to bylo drahé (až ve výprodeji jsem tehdá docela váhal, ale rozhodl právě ten slabý výkon).
Lehké auto už nebude, soudruzi z EU se postarají. S baterkami nemůže být lehké nikdy nic. Pokud nedojde k nějakým zázrakům na poli uchování elektřiny, takže podobně jako nádrž benzínu bude 100 kWh baterka vážit 60 kg.
no prave, ale jako dat tam 1.5 VT dnesni, by byl docela rozdil ne? jinak mas pravdu…
Tam je otázka, co bylo důvodem neúspěchu. My tvrdíme, že malý výkon, ale jaký feedback získala Honda, je otázkou… V Americe prodejům moc nepomohl ani kompresor od HPD, bohužel. I když je pravda, že přišel pozdě a moc se nepropagoval.
King: jasně, že kombinace cena-výkon. Nic jiného tomu autu nechybělo. Že to byl ten důvod je poznat i z toho, že přesně opačně dopadl C8G Si – K20, kupé a rozumná cena a Civic byl zase tam, kde za dob 6G Si-R (VTi). Na to, jaká byla ostuda 7G Si hatch.
Američany hybrid vůbec nezajímal (u sporťáku). Byla to éra Priusu, proti kterému měla Honda podměrečný Insight, takže zase nic. Ale v segmentu CR-Z nebyl jakýkoliv důvod mít slabý hybrid. To tehdy bylo zajímavé jen pro Japonce a pro pár lidí v Evropě.