Novinky

Honda CRX 2021: jak by mohl vypadat návrat legendy?

Malé sportovní kupé Honda CRX bylo jedním z aut, které se zasloužily o pověst značky Honda a jejího image sportovní značky, takže se po neúspěšném navázání modelem CRX del Sol často volalo po jeho návratu. Jenže když se v roce 2010 objevila podobně koncipovaná Honda CR-Z, moc nadšených ohlasů u komunity nezískala. Přitom možná stačilo málo – výkonnější motor…

Jenže Honda si neúspěch CR-Z vyložila po svém a na nápravu nedošlo. A dnes, kdy se zájem zákazníků obrátil na SUV, už ani nedojde. Ale to nezabránilo tvůrcům youtube kanálu TheSketchMonkey, aby na základě druhé generace CRX z roku 1991 nevytvořili podobu auta, jakou by mohlo mít, kdyby se teď Honda rozhodla CRX oživit.

Když pominu fakt, že to autor s grafickým editorem opravdu umí, výsledek vypadá velmi sympaticky, takové auto by ostudu neudělalo a dobře by se hodilo i k současnému designérskému minimalizmu Hondy, reprezentovanému elektrickou Hondou e nebo novým Jazzem. Snít můžeme, ale to je také to jediné, co nám zbývá…

7 komentářů: „Honda CRX 2021: jak by mohl vypadat návrat legendy?

  • Dekuji za inspiraci Skritek

    • ty zijes! … dlouho jsem te nevidel..
      Tak se pak pochlub az to vyrobis, to jsem zvedavy.

  • paradoxne by stacilo docela malo – ten tvar fakt +- nechat a designove by mohla nova CRX byt krasna. Platforma jazzu by mozna stacila a dat tam nejaky 1,5+klidne elektromotor a malou baterku, aby to bylo lehky a mohlo by to byt pekny. Idealne tam dat 1,5 VT bez EV. Ale to jsme zas asi u problemu EU a ekoterorismu.

    • bitkar: vzdyť to už honda udělala, jmenovalo se to CR-Z a úspěch to nemělo. Tvar byl stejný, byla tam 1.5 a byl tam elektromotor s malou baterkou, aby to bylo lehký. Jenže to nejelo a za ty prachy to bylo drahé (až ve výprodeji jsem tehdá docela váhal, ale rozhodl právě ten slabý výkon).

      Lehké auto už nebude, soudruzi z EU se postarají. S baterkami nemůže být lehké nikdy nic. Pokud nedojde k nějakým zázrakům na poli uchování elektřiny, takže podobně jako nádrž benzínu bude 100 kWh baterka vážit 60 kg.

      • no prave, ale jako dat tam 1.5 VT dnesni, by byl docela rozdil ne? jinak mas pravdu…

      • Tam je otázka, co bylo důvodem neúspěchu. My tvrdíme, že malý výkon, ale jaký feedback získala Honda, je otázkou… V Americe prodejům moc nepomohl ani kompresor od HPD, bohužel. I když je pravda, že přišel pozdě a moc se nepropagoval.

        • King: jasně, že kombinace cena-výkon. Nic jiného tomu autu nechybělo. Že to byl ten důvod je poznat i z toho, že přesně opačně dopadl C8G Si – K20, kupé a rozumná cena a Civic byl zase tam, kde za dob 6G Si-R (VTi). Na to, jaká byla ostuda 7G Si hatch.

          Američany hybrid vůbec nezajímal (u sporťáku). Byla to éra Priusu, proti kterému měla Honda podměrečný Insight, takže zase nic. Ale v segmentu CR-Z nebyl jakýkoliv důvod mít slabý hybrid. To tehdy bylo zajímavé jen pro Japonce a pro pár lidí v Evropě.

Komentáře nejsou povoleny.