Mazda MX-30: proč má tak malý akumulátor? Není to kvůli ceně

Mazda v říjnu na tokijském autosalonu představila elektrický crossover MX-30 s motorem o výkonu 144 koní, jenž ale sklidil dost kritiky za malý, 35,5kWh akumulátor, jenž vystačí na zhruba 200 km jízdy. Nabízelo by se vysvětlení, že hirošimská automobilka chtěla stlačit cenu auta co nejníž, protože právě akumulátory elektromobily prodražují.

Šéf evropského R&D centra Mazdy Christian Schultze v rozhovoru pro Automotive News vysvětlil, že malý akumulátor není výsledkem snahy o zlevnění auta. Je prý dimenzován zodpovědně s ohledem na emise CO2. Co to přesně znamená?

MX-30 je díky menšímu akumulátoru podle Schultzeho srovnatelná s dieselovou Mazdou 3, co se týče celkových emisí, vyprodukovaných v průběhu celého životního cyklu, přičemž případná výměna battery packu je počítána na cca 160 tisíc kilometrů, i když akumulátor samozřejmě vydrží déle.

Nevím, jak se Mazda k zodpovědné velikosti baterek dopočítala, když energetický mix výroby elektřiny se stát od státu dost výrazně liší, ale na druhou stranu jí nelze upřít kreativitu – zní to rozhodně lépe, než ohrané zdůvodnění, že chtěli nastavit přijatelnou cenu. 😉

3 komentáře: „Mazda MX-30: proč má tak malý akumulátor? Není to kvůli ceně

  • 2.1.2020 (10:02)
    Trvalý odkaz

    mohli udelat vic verzi ne? kdyby udelali treba tri verze od tech 35 az po treba 90, tak by to asi nikomu nevadilo.

  • 2.1.2020 (10:03)
    Trvalý odkaz

    Že je to kreativní neznamená, že to není hovadina 🙂 Něco jako kdysi Honda, když u A7G zdůvodňovala absenci palubního počítače bezpečností, protože palubák rozptyluje řidiče. Po faceliftu už to ale nevadilo a Accord palubák dostal…

    MX-30 bude to stejné. Teď posloucháme blbiny o zodpovědném CO2, zítra budeme koukat na reklamu o long range verzi s 50 kWh baterkou. S těmi 35.5 kWh si myslím, že mazda moc nezabodovala (masivní kampaň už má určitě velmi zajímavá data) a tak se soudruzi rozhodli vymyslet story o CO2, aby tak případné váhače přiklonili na svou stranu. Prostě snaha zaujmout sice movité, ale jinak nepříliš inteligentní, gretény zpracované potenciální zákazníky. Mámo, Mazda je zodpovědná, to zní hezky sluníčkově, tak to přecejen vezmem.

    • 2.1.2020 (13:37)
      Trvalý odkaz

      tak teslu nebo prius taky zacli kupovat hlavne bohati a hloupi 🙂

Komentáře nejsou povoleny.