Novinky

Toyota 2000GT: replika legendy dostane techniku od Suzuki

Už teď je jasné, že jedním z největších vystavovatelů na Tokyo Auto Salon nebude žádná automobilka, ale škola Nihon Automobile College (NATS). Pro letošní TAS připravuje tolik konverzí, že předčí i většinu domácích výrobců osobních vozů. Teď se nám představuje replika vzácné otevřené Toyoty 2000GT z konce šedesátých let, k jejíž realizaci bude použitý základ v podobě kei roadsteru Suzuki Cappucino z raných devadesátek, současníka Hondy Beat a Mazdy AZ-1.

Přestavba to nebude úplně jednoduchá, malé Suzuki bude nataženo o 250 mm, aby se zvětšil rozvor náprav na 2310 mm (jen o centimetr méně, než u originálu). Dále, dostane bodykit ve stylu 2000GT, nýtované nástavce blatníků, zadní křídlo a 16 “ kola s pneumatikami Toyo o rozměru 205/45 vpředu a 225/45 vzadu. Důkladně bude přepracován také interiér, jenž bude v případě nutnosti možné zakrýt zakázkovou plátěnou střechou.

NATS v tomto případě nebude zasahovat do pohonného systému, takže to bude spíš Toyota 657GT, 😉 výkon sedmistovky činí 63 koní při 6500 otáčkách a točivý moment vrcholí při 4000/min hodnotou 85 Nm. Na druhou stranu váha repliky se asi nebude moc lišit od 725 kg u cappucina, takže dynamika bude …prostě na úrovni kei. 🙂