Honda Clarity 2020: modernizace pro vodíkový sedan

Vzhledem k tomu, že se vůz Honda Clarity Fuel Cell s vodíkovým palivovým článkem stal pevnou součástí nabídky automobilky (i když jen a pouze v Japonsku a Kalifornii), na rozdíl od předchůdce FCX Clarity už se na něj vztahují obvyklá pravidla, včetně průběžného vylepšování. Pro modelový rok 2020 tak auto dostalo modernizaci, je ovšem otázkou, jak moc to pomůže přesvědčit zákazníky v souboji s Toyotou Mirai. Loňská data zatím nejsou k dispozici, ale v roce 2018 se v Americe prodalo (pardon, pronajalo) 1700 toyot, ale jen 624 hond (čísla z Japonska se mi najít nepovedlo) – a to i přesto, že je clarity na vyšší technické úrovni.

Honda Clarity Fuel Cell MY2020 pro modelový rok dostalo nová vyhřívaná zpětná zrcátka s černými kryty, červená barva Crimson Pearl vystřídala dosavadní Bordeaux Red a auta s lakem Platinum White mají kabinu laděnou do hněda. Dále došlo k vylepšení startů za chladného počasí a systému Audible Vehicle Alert System pro lepší detekci chodců. Standardem jediné dostupné výbavy je nově Apple CarPlay, Android Auto a kompletní balíček Honda Sensing.

V Kalifornii lze Clarity Fuel Cell po zaplacení poplatku 2878 dolarů pronajmout za směšných 379 dolarů dolarů měsíčně na 36 měsíců. V tom je zahrnuto 15 tisíc dolarů na vodík a možnost zdarma využít vypůjčení luxusního vozu od Avisu na 21 dní (nad rámec běžné silniční asistenční služby). Jediným omezením je limit ve výši 20 tisíc kilometrů ročně. Podle mě docela slušný operák i na naše poměry, natož na bohatou Kalifornii, divím se, že o ně není větší zájem.

V celé Kalifornii je k dispozici téměř 40 vodíkových čerpacích stanic, tankování na rozdíl od dobíjení elektromobilů trvá jen tři až pět minut a na plnou nádrž ujede podle normované spotřeby EPA až 579 km – i o tom si majitelé BEV mohou nechat jen zdát. Řidiči navíc mohou využívat jízdní pruhy pro auta s více pasažéry, stejně jako elektromobily. Auto disponuje navíc slušným výkonem 177 koní a točivým momentem 300 Nm, takže není nutné se s ním ploužit u krajnice.

5 komentářů: „Honda Clarity 2020: modernizace pro vodíkový sedan

  • 3.1.2020 (14:35)
    Trvalý odkaz

    Hlavní důvod (relativního) neúspěchu: není to Tesla. Nemá to prostě adekvátní marketing ani dotace od státu, aby bylo za co ten marketing dělat.

    Plus 40 čerpaček na Kalifornii? No, díval ses na mapu? Jen pro srovnání:
    – CR: rozloha 78k km2, 4k čerpaček
    – Cali: 424k (5.5x větší plocha než naše republika, zhruba to odpovídá CR plus DE dohromady), 40 čerpaček

    Celkové srovnání na plochu: 18k čerpaček v DE a CR na 40 čerpaček v Cali. Není to co do způsobu a hustoty zalidnění atd. plně srovnatelné, ale současně je snad jasné, že ten rozdíl je naprosto brutální. Na tu plochu je to 450x víc klasických čerpaček než těch vodíkových v Cali.

    Takže zajímavé je to jen pro velmi úzkou a svými potřebami specifickou skupinu lidí.

    • 3.1.2020 (17:02)
      Trvalý odkaz

      kdovi taky jak moc je to pro hondu ziskovy. Treba ani nechteji, aby to lidi kupovali nejak extra. Spis to bude imagova a hlavne testovaci vec. V budoucnu bude moc byt marketing na zpusob, ze to uz xy let delaji a maji otestovano a ze byli prvni apod. az bude vic tech cerpacek treba. Navic je to prave to testovani v provozu s realnyma zakaznikama, co je taky na tom pro Hondu dobry. Takze asi takle staci, netreba vic, jinak jsem si jist, ze ty prachy by do toho hodili.

      • 3.1.2020 (18:18)
        Trvalý odkaz

        Tohle je černá díra na peníze, zisk ani ve snu. Určitě je to primárně testovací projekt, jako imageová záležitost to bohužel nefunguje téměř vůbec, možná pro opravdu velké fajnšmekry, protože to je opravdu hi-tech.

        • 6.1.2020 (13:12)
          Trvalý odkaz

          presne, tak proc cpat do marketingu jeste, kdyz na kazdym aute trati 🙂

Komentáře nejsou povoleny.