Nissan zapomněl, jak být japonský. Má to změnit nový styl designu

Nissan teď nemá zrovna nejlepší období, takže není divu, že zkoumá všechny možnosti, jak se dostat zpět do formy. A oblastí zájmu je samozřejmě i design. Alfonso Albaisa, senior vice president Nissanu pro globální design, v rozhovoru pro autoblog prozradil, že automobilka někde ztratila cestu. Nissan i Datsun stvořily řadu ikonických modelů, ale dnes výrobce netěží ze svého odkazu tak, jak by měl.

“Znovu jsme studovali, co znamená být japonští, abychom pochopili, kým jsme byli.” Albaisa studoval kvůli hledání identity značky středověkou kulturu éry Edo, vývoj japonského automobilového designu v padesátých letech (jejichž výsledkem byl nakonec kultovní 240Z) a každé dva měsíce měl schůzky s designéry Nissanu z let minulých, některým z nich už bylo více, než 90 let.

A výsledkem těchto procesů je …Nissan Ariya, elektrický crossover. Albaisa v něm vidí “nový směr pro design Nissanu v nadcházející elektrifikované éře.” Stylistická filozofie je označována “nadčasový japonský futurizmus” a je charakterizována minimalistickým přístupem, jenž by se měl prosazovat i do budoucna.

Albaisa přiznal, že momentálně mají v designcentru rozdělaných 26 nových modelů (včetně infiniti). Vzhledem k tomu, že ariya je opravdu povedené auto, myslím, že se můžeme na blízkou budoucnost obou značek docela těšit. 🙂