Toyota Supra: do Evropy přichází dvoulitrové turbo

Při zahájení prodeje se Toyota Supra v Evropě nabízela pouze se řadovým šestiválcem BMW, pro letošek se už nabídka rozšiřuje o čtyřválcový přeplňovaný motor stejného výrobce. Supra 2.0 Turbo ná výkon 258 koní a točivý moment 400 Nm, standardem je opět osmistupňový automat. Kupé s ním zvládne stovku za 5,2 s, maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h.

Dvoulitr s sebou nese i výhodu v podobě menší váhy, vůz je s ním o 100 kg lehčí, než s I6 a díky možnosti jeho posunutí co nejvíce vzad má supra lepší rozložení váhy, těžiště by mělo být přesně mezi nápravami. Dvoulitr se bude v první fázi nabízet v rámci speciální 200kusové edice Fuji Speedway se speciálním bílým lakem, červenými zrcátky a 19″ matnými černými koly.

Jinak budou mít čtyřválcové supry standardně 18″ ráfky. Prodej nové varianty bude zahájen v březnu, ceny zatím oznámeny nebyly, ale je jasné, že tahle varianta bude výrazně dostupnější.

3 komentáře: „Toyota Supra: do Evropy přichází dvoulitrové turbo

  • 15.1.2020 (17:29)
    Permalink

    V tomto světle moc nedává smysl GT86 a 2.4t 260 hp. Celkově mi to přijde podobně o ničem jako svého času Genesis 2.0t. Jasně, že Supra má o dost víc koní (Genesis měl jen 210) a pojede to líp, ale prostě sorry, Supra se čtyřválcem? Holt nová doba.

    Jsem zvědav, kam to pošlou cenově. Počítám někam k 1.199M, možná i víc, s ohledem na to, že I6 stojí 1.8M. Ale moc si nedovedu představit, že to za to někdo dá.

    • 15.1.2020 (20:49)
      Permalink

      Přesně tak, spousta lidí si pokládá otázku, jaký smysl by mělo mít 2.4 T v 86 a 2.0 T v Supře. Ale třeba to nakonec bude atmosféra.
      A stejně tak nedává moc smysl tvrzení Toyoty, že šli do spolupráce s BMW proto, že Supra MUSELA mít I6. Když může mít I4, klidně mohla mít i V6 od Lexusu.

      • 16.1.2020 (9:27)
        Permalink

        King: to zas nevím – podle mě to Japonci berou strašně vážně. Že Supra dostane i I4 podle mě nikdo v té době, kdy se rozhodovalo o nové generaci, nevěděl, je to tak 5 let zpátky. Klimajugend to vzali v posledních dvou letech sakra rychle. Toyota jen využila toho, že když už je to Z4, není problém mít v Supře cokoliv, co je i v zetku.

Komentáře nejsou povoleny.