Toyota Supra: do Evropy přichází dvoulitrové turbo
Při zahájení prodeje se Toyota Supra v Evropě nabízela pouze se řadovým šestiválcem BMW, pro letošek se už nabídka rozšiřuje o čtyřválcový přeplňovaný motor stejného výrobce. Supra 2.0 Turbo ná výkon 258 koní a točivý moment 400 Nm, standardem je opět osmistupňový automat. Kupé s ním zvládne stovku za 5,2 s, maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h.
Dvoulitr s sebou nese i výhodu v podobě menší váhy, vůz je s ním o 100 kg lehčí, než s I6 a díky možnosti jeho posunutí co nejvíce vzad má supra lepší rozložení váhy, těžiště by mělo být přesně mezi nápravami. Dvoulitr se bude v první fázi nabízet v rámci speciální 200kusové edice Fuji Speedway se speciálním bílým lakem, červenými zrcátky a 19″ matnými černými koly.
Jinak budou mít čtyřválcové supry standardně 18″ ráfky. Prodej nové varianty bude zahájen v březnu, ceny zatím oznámeny nebyly, ale je jasné, že tahle varianta bude výrazně dostupnější.
V tomto světle moc nedává smysl GT86 a 2.4t 260 hp. Celkově mi to přijde podobně o ničem jako svého času Genesis 2.0t. Jasně, že Supra má o dost víc koní (Genesis měl jen 210) a pojede to líp, ale prostě sorry, Supra se čtyřválcem? Holt nová doba.
Jsem zvědav, kam to pošlou cenově. Počítám někam k 1.199M, možná i víc, s ohledem na to, že I6 stojí 1.8M. Ale moc si nedovedu představit, že to za to někdo dá.
Přesně tak, spousta lidí si pokládá otázku, jaký smysl by mělo mít 2.4 T v 86 a 2.0 T v Supře. Ale třeba to nakonec bude atmosféra.
A stejně tak nedává moc smysl tvrzení Toyoty, že šli do spolupráce s BMW proto, že Supra MUSELA mít I6. Když může mít I4, klidně mohla mít i V6 od Lexusu.
King: to zas nevím – podle mě to Japonci berou strašně vážně. Že Supra dostane i I4 podle mě nikdo v té době, kdy se rozhodovalo o nové generaci, nevěděl, je to tak 5 let zpátky. Klimajugend to vzali v posledních dvou letech sakra rychle. Toyota jen využila toho, že když už je to Z4, není problém mít v Supře cokoliv, co je i v zetku.