Honda Civic 5D MY2020: české ceny

Honda upřesňuje specifikace a ceny modernizovaného liftbacku Civic. Jak už se nějakou dobu proslýchalo, Došlo k drastickému omezení nabídky motoru 1.5 VTEC Turbo, jenž je k dispozici pouze ve verzi Sport Plus a to s manuálem i CVT. Rozšířila se naopak škála verzí s motorem 1.0 VTEC Turbo – kromě klasického Comfortu, Elegance a Executive tu jsou ještě alternativy Sport Line s bodykitem a dalšími doplňky za příplatek slušných 40, respektive 30 tisíc korun pro prvně a posledně jmenované verze. Jednotlivé verze ceníkově podražily, ale zase jsou nasazeny akční ceny. Podrobnosti níže:

• Inovace karoserie podtrhují sportovní styl
• Nové modely litých kol, včetně nové 17palcové varianty „Shark Grey“
• LED světlomety jsou nyní součástí standardní výbavy celé modelové řady
• Nové materiály interiéru a inovované uspořádání infotainmentového systému
• Špičková verze přidává elektricky nastavitelné sedadlo řidiče
• Nový Model Sport Line s 1litrovým motorem VTEC Turbo, který kombinuje vynikající výkon a úsporu paliva a inspiruje se designem modelu Type R

Společnost Honda představuje řadu vylepšení modelu Civic 2020. Patří mezi ně modernizace karoserie a vylepšení infotainmentového systému a materiálů používaných v kabině s cílem dále zvýšit kvalitu vozu a podtrhnout u něj pocit vysokého standardu. Inovovaný model Civic staví na sebevědomé siluetě a mohutném postoji vozu, přičemž nově kolem mlhovek přidává elegantní symetrickou spodní přední mřížku s vyhlazenými povrchy a elegantními stylovými lištami. Díky jednodušší konfiguraci lamel masky a nové konstrukci sacích otvorů dostal předek vozu čistší a aerodynamičtější design. Mezi další inovace masky modelu Civic patří také kombinované světlomety využívající výlučně LED a přepracovaná LED světla pro denní svícení.

U základního modelu jsou k dispozici nová 16palcová litá kola, zatímco zákazníci, kteří chtějí dosáhnout impozantnějšího vzhledu, mohou zvolit modely střední a nejvyšší třídy osazené sportovními 17palcovými litými koly v provedení „Shark Grey“. Kromě řady stávajících barevných provedení bude model Civic dodáván také nově v barvě Obsidian Blue.

Kultivovaný interiér modelu Civic byl vylepšen použitím nových prvků vnitřního obložení s texturovaným povrchem, které posilují eleganci a pocit luxusu. Civic nadále kombinuje špičkovou všestrannost a praktičnost, k čemuž se nyní přidává elektrické sedadlo řidiče nastavitelné v osmi směrech a které je k dispozici u modelů nejvyšší třídy. Intuitivní a propojený infotainmentový systém zaručuje řidiči bezproblémovou komunikaci s autem a integruje aplikace Apple CarPlay a Android Auto. Společnost Honda naslouchala přání zákazníků a zlepšila ovladatelnost tím, že přidala fyzická tlačítka a otočné knoflíky pro ovládání infotainmentu a klimatizace.

U modelu Civic lze nadále vybírat z řady vysoce úsporných a výkonných motorů s převodovkou CVT nebo šestistupňovou manuální převodovkou. 1,0litrový motor VTEC Turbo s výkonem 126 k a točivým momentem 200 Nm dosahuje u modelu vybaveného převodovkou CVT hodnot emisí CO2 od 107 g/km * a kombinované spotřeby paliva od 4,7 l/100 km*. Větší 1,5litrový zážehový motor VTEC Turbo nabízí výkon 182 k a točivý moment 240 Nm a dosahuje u modelu s manuální šestistupňovou převodovkou hodnot emisí CO2 od 128 g/km* a kombinované spotřeby paliva od 5,6 l/100 km*.

Inovovaný model Civic si zachovává sofistikovanou konfiguraci podvozku, která poskytuje vynikající ovladatelnost a jízdní pohodlí. Lehká a velmi tuhá karoserie – výsledek moderních vývojových a konstrukčních postupů – doplňuje nízké těžiště a propracovaný systém zavěšení se vzpěrami MacPherson, což zajišťuje perfektní jízdní dynamiku. Model Civic nadále využívá špičkovou sadu technologií aktivní bezpečnosti, díky nimž tento vůz získal nejvyšší hodnocení v testech Euro NCAP. Prvky pasivní bezpečnosti modelu Civic doplňují technologie aktivní bezpečnosti Honda SENSING a technologie podpory řidiče, které jsou instalovány ve všech výbavách. Součást bezpečnostního systému tvoří systém pro zmírnění následků nehody, adaptivní tempomat, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu a systém rozpoznávání dopravních značek.

Honda také uvedla novou řadu Sport Line modelu 2020 Civic, která se vyznačuje designem karoserie inspirovaným uznávaným modelem Type R. Nový model Civic Sport Line je k dispozici ve dvou verzích – základní varianta a model nejvyšší třídy a k mimořádné jízdní dynamice a praktičnosti standardního modelu Civic přidává sebevědomý styl. Model Sport Line jako součást standardního vybavení nabízí infotainmentový systém Honda CONNECT, jehož součástí je DAB rádio, systém Apple CarPlay a Android Auto. Tento systém u modelů nejvyšší třídy zahrnuje i zpětnou kameru. Model Sport Line byl vyvinut s cílem poskytovat co možná nejpřitažlivější kombinaci sportovního vzhledu, hodnoty a úspornosti a je vybaven vysoce výkonným 1litrovým tříválcovým přeplňovaným motorem. Jednotlivé verze modelu Sport Line budou dostupné s šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou CVT vybavenou pádlovými řadiči. Stejně jako u všech modelů Civic zahrnují modely Sport Line špičkovou sadu technologií aktivní bezpečnosti, díky nimž vůz získal nejvyšší hodnocení v testech Euro NCAP.

Dodávky modelu Civic 2020 budou zahájeny od února 2020. Modely jsou nyní v rámci akční nabídky při zahájení prodeje zvýhodněny následujícími bonusy: Civic 5D, motorizace 1.0T MR 2020: bonus pro zákazníky 70 000 Kč Civic 5D, motorizace 1.5T MR 2020: bonus pro zákazníky 40 000 Kč. Ke všem akčním modelům je navíc k dispozici zvýhodněné financování při využití Honda Financial Services.

8 komentářů: „Honda Civic 5D MY2020: české ceny

  • 20.1.2020 (20:39)
    Trvalý odkaz

    Jak to bylo loni:
    – Sport Plus 705k, sleva 60k, akční cena 645k

    Reálné zdražení je tedy +20k na “ofiko” ceně a -20k na bonusu, celkem tedy SP zdražil o 40k. Nicméně zrušení verze Sport zvedlo cenu 1.5 v hatchi o celkem 90k (Sport stál 655k, po slevě 595k).

    Kdo bude chtít 1.5, může ještě řešit o sedan, který je levnější (akčních 610k Elegance, 680k Exe), ale kdyby ho lidi skutečně chtěli, tak by nejspíš zdražil taky o kus víc. Takhle to bylo fuk, protože prodeje sedanu jsou vcelku zanedbatelné a nečekám, že najednou se na něj vrhnou hromady natěšených zákazníků, kteří původně chtěli 5D Sport.

  • 21.1.2020 (10:41)
    Trvalý odkaz

    Mě osobně by stačil v základu, ale s motorem 1,5. Civic není levné auto, není to fabie. Vrchol nabídky však atakuje cenu CR-V, což považuji za dost. S litrem jsem nejel ale asi by stačil na přemisťování a po městě. No nevím, mě osobně by se líbilo, kdyby HR-V bylo blíže designu CR-V a mělo AWD.

    • 21.1.2020 (20:13)
      Trvalý odkaz

      Legend: to je pravda jen teoreticky. Nejlevnější Comfort 2WD sice stojí 680k, ale výbavou je Civic Sport Plus na úrovni CR-V Lifestyle, které je za 890k, protože je jen 4×4.

      Současně od dubna nebude v nabídce 1.5t (není už ani dnes, lze jen objednat skladovky, do výroby nic) a tím pádem – pokud Honda něco neudělá s cenami – bude CR-V hybrid od 790k v 2WD Comfortu, Lifestyle za 950k. Proti tomu je Civic 1.5t za 680k těžká pohoda.

  • 22.1.2020 (8:58)
    Trvalý odkaz

    S cenami nezbývá než se smířit, ale absence jakékoli alternativní výbavy u 1.5 je krokem vedle. Jestli si Honda myslí, že díky tomu vzrostou prodeje 1.0, tak absolutně nemá zmapovaný trh. Civic je přece typické řidičské auto, žádný rodinný přepravník ani auto do města, a jedním ze zásadních důvodů, proč by si ho měl člověk koupit, je určitě motor 1.5.
    Nedokážete někdo dohledat, jak si vedou v prodeji jednotlivé motorizace Civicu?

    • 22.1.2020 (11:42)
      Trvalý odkaz

      no to zalezi jak zareaguje konkurence… ona tam bude mozna podobna nouze.

    • 22.1.2020 (17:51)
      Trvalý odkaz

      Carlos: Honda za každý prodaný Civic 1.5t zaplatí greténské ekovýpalné do brusele ve výši 81k CZK.

      Přitom zdražení je 40k. Motivace Hondy prodávat 1.5t je tedy minimální.

      • 23.1.2020 (15:46)
        Trvalý odkaz

        Tomu rozumím, ale proč sem Honda radši nedodá Insight, místo aby nás lákala na tříválec?

Komentáře nejsou povoleny.