Honda upřesňuje specifikace a ceny modernizovaného liftbacku Civic. Jak už se nějakou dobu proslýchalo, Došlo k drastickému omezení nabídky motoru 1.5 VTEC Turbo, jenž je k dispozici pouze ve verzi Sport Plus a to s manuálem i CVT. Rozšířila se naopak škála verzí s motorem 1.0 VTEC Turbo – kromě klasického Comfortu, Elegance a Executive tu jsou ještě alternativy Sport Line s bodykitem a dalšími doplňky za příplatek slušných 40, respektive 30 tisíc korun pro prvně a posledně jmenované verze. Jednotlivé verze ceníkově podražily, ale zase jsou nasazeny akční ceny. Podrobnosti níže:
• Inovace karoserie podtrhují sportovní styl
• Nové modely litých kol, včetně nové 17palcové varianty „Shark Grey“
• LED světlomety jsou nyní součástí standardní výbavy celé modelové řady
• Nové materiály interiéru a inovované uspořádání infotainmentového systému
• Špičková verze přidává elektricky nastavitelné sedadlo řidiče
• Nový Model Sport Line s 1litrovým motorem VTEC Turbo, který kombinuje vynikající výkon a úsporu paliva a inspiruje se designem modelu Type R
Společnost Honda představuje řadu vylepšení modelu Civic 2020. Patří mezi ně modernizace karoserie a vylepšení infotainmentového systému a materiálů používaných v kabině s cílem dále zvýšit kvalitu vozu a podtrhnout u něj pocit vysokého standardu. Inovovaný model Civic staví na sebevědomé siluetě a mohutném postoji vozu, přičemž nově kolem mlhovek přidává elegantní symetrickou spodní přední mřížku s vyhlazenými povrchy a elegantními stylovými lištami. Díky jednodušší konfiguraci lamel masky a nové konstrukci sacích otvorů dostal předek vozu čistší a aerodynamičtější design. Mezi další inovace masky modelu Civic patří také kombinované světlomety využívající výlučně LED a přepracovaná LED světla pro denní svícení.
U základního modelu jsou k dispozici nová 16palcová litá kola, zatímco zákazníci, kteří chtějí dosáhnout impozantnějšího vzhledu, mohou zvolit modely střední a nejvyšší třídy osazené sportovními 17palcovými litými koly v provedení „Shark Grey“. Kromě řady stávajících barevných provedení bude model Civic dodáván také nově v barvě Obsidian Blue.
Kultivovaný interiér modelu Civic byl vylepšen použitím nových prvků vnitřního obložení s texturovaným povrchem, které posilují eleganci a pocit luxusu. Civic nadále kombinuje špičkovou všestrannost a praktičnost, k čemuž se nyní přidává elektrické sedadlo řidiče nastavitelné v osmi směrech a které je k dispozici u modelů nejvyšší třídy. Intuitivní a propojený infotainmentový systém zaručuje řidiči bezproblémovou komunikaci s autem a integruje aplikace Apple CarPlay a Android Auto. Společnost Honda naslouchala přání zákazníků a zlepšila ovladatelnost tím, že přidala fyzická tlačítka a otočné knoflíky pro ovládání infotainmentu a klimatizace.
U modelu Civic lze nadále vybírat z řady vysoce úsporných a výkonných motorů s převodovkou CVT nebo šestistupňovou manuální převodovkou. 1,0litrový motor VTEC Turbo s výkonem 126 k a točivým momentem 200 Nm dosahuje u modelu vybaveného převodovkou CVT hodnot emisí CO2 od 107 g/km * a kombinované spotřeby paliva od 4,7 l/100 km*. Větší 1,5litrový zážehový motor VTEC Turbo nabízí výkon 182 k a točivý moment 240 Nm a dosahuje u modelu s manuální šestistupňovou převodovkou hodnot emisí CO2 od 128 g/km* a kombinované spotřeby paliva od 5,6 l/100 km*.
Inovovaný model Civic si zachovává sofistikovanou konfiguraci podvozku, která poskytuje vynikající ovladatelnost a jízdní pohodlí. Lehká a velmi tuhá karoserie – výsledek moderních vývojových a konstrukčních postupů – doplňuje nízké těžiště a propracovaný systém zavěšení se vzpěrami MacPherson, což zajišťuje perfektní jízdní dynamiku. Model Civic nadále využívá špičkovou sadu technologií aktivní bezpečnosti, díky nimž tento vůz získal nejvyšší hodnocení v testech Euro NCAP. Prvky pasivní bezpečnosti modelu Civic doplňují technologie aktivní bezpečnosti Honda SENSING a technologie podpory řidiče, které jsou instalovány ve všech výbavách. Součást bezpečnostního systému tvoří systém pro zmírnění následků nehody, adaptivní tempomat, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu a systém rozpoznávání dopravních značek.
Honda také uvedla novou řadu Sport Line modelu 2020 Civic, která se vyznačuje designem karoserie inspirovaným uznávaným modelem Type R. Nový model Civic Sport Line je k dispozici ve dvou verzích – základní varianta a model nejvyšší třídy a k mimořádné jízdní dynamice a praktičnosti standardního modelu Civic přidává sebevědomý styl. Model Sport Line jako součást standardního vybavení nabízí infotainmentový systém Honda CONNECT, jehož součástí je DAB rádio, systém Apple CarPlay a Android Auto. Tento systém u modelů nejvyšší třídy zahrnuje i zpětnou kameru. Model Sport Line byl vyvinut s cílem poskytovat co možná nejpřitažlivější kombinaci sportovního vzhledu, hodnoty a úspornosti a je vybaven vysoce výkonným 1litrovým tříválcovým přeplňovaným motorem. Jednotlivé verze modelu Sport Line budou dostupné s šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou CVT vybavenou pádlovými řadiči. Stejně jako u všech modelů Civic zahrnují modely Sport Line špičkovou sadu technologií aktivní bezpečnosti, díky nimž vůz získal nejvyšší hodnocení v testech Euro NCAP.
Dodávky modelu Civic 2020 budou zahájeny od února 2020. Modely jsou nyní v rámci akční nabídky při zahájení prodeje zvýhodněny následujícími bonusy: Civic 5D, motorizace 1.0T MR 2020: bonus pro zákazníky 70 000 Kč Civic 5D, motorizace 1.5T MR 2020: bonus pro zákazníky 40 000 Kč. Ke všem akčním modelům je navíc k dispozici zvýhodněné financování při využití Honda Financial Services.

8 komentářů
Carlos
S cenami nezbývá než se smířit, ale absence jakékoli alternativní výbavy u 1.5 je krokem vedle. Jestli si Honda myslí, že díky tomu vzrostou prodeje 1.0, tak absolutně nemá zmapovaný trh. Civic je přece typické řidičské auto, žádný rodinný přepravník ani auto do města, a jedním ze zásadních důvodů, proč by si ho měl člověk koupit, je určitě motor 1.5.
Nedokážete někdo dohledat, jak si vedou v prodeji jednotlivé motorizace Civicu?
Skyline
Carlos: Honda za každý prodaný Civic 1.5t zaplatí greténské ekovýpalné do brusele ve výši 81k CZK.
Přitom zdražení je 40k. Motivace Hondy prodávat 1.5t je tedy minimální.
Carlos
Tomu rozumím, ale proč sem Honda radši nedodá Insight, místo aby nás lákala na tříválec?
bitkar
no to zalezi jak zareaguje konkurence… ona tam bude mozna podobna nouze.
Legend
Mě osobně by stačil v základu, ale s motorem 1,5. Civic není levné auto, není to fabie. Vrchol nabídky však atakuje cenu CR-V, což považuji za dost. S litrem jsem nejel ale asi by stačil na přemisťování a po městě. No nevím, mě osobně by se líbilo, kdyby HR-V bylo blíže designu CR-V a mělo AWD.
Stewee
s tým HRV plne súhlasím
Skyline
Legend: to je pravda jen teoreticky. Nejlevnější Comfort 2WD sice stojí 680k, ale výbavou je Civic Sport Plus na úrovni CR-V Lifestyle, které je za 890k, protože je jen 4×4.
Současně od dubna nebude v nabídce 1.5t (není už ani dnes, lze jen objednat skladovky, do výroby nic) a tím pádem – pokud Honda něco neudělá s cenami – bude CR-V hybrid od 790k v 2WD Comfortu, Lifestyle za 950k. Proti tomu je Civic 1.5t za 680k těžká pohoda.
Skyline
Jak to bylo loni:
– Sport Plus 705k, sleva 60k, akční cena 645k
Reálné zdražení je tedy +20k na „ofiko“ ceně a -20k na bonusu, celkem tedy SP zdražil o 40k. Nicméně zrušení verze Sport zvedlo cenu 1.5 v hatchi o celkem 90k (Sport stál 655k, po slevě 595k).
Kdo bude chtít 1.5, může ještě řešit o sedan, který je levnější (akčních 610k Elegance, 680k Exe), ale kdyby ho lidi skutečně chtěli, tak by nejspíš zdražil taky o kus víc. Takhle to bylo fuk, protože prodeje sedanu jsou vcelku zanedbatelné a nečekám, že najednou se na něj vrhnou hromady natěšených zákazníků, kteří původně chtěli 5D Sport.
Komentáře jsou uzavřeny.