GM Cruise Origin představeno. Jak ho využije Honda?

Možná si ještě vzpomenete, že Honda před rokem a půl oznámila další rozšíření spolupráce s americkým koncernem General Motors. Japonská značka investuje obrovské množství finančních prostředků do divize GM Cruise, zabývající se vývojem autonomních systémů. Nyní se můžeme podívat na první výsledek činnosti této společnosti.

Jmenuje se Cruise Origin a jedná se o plně autonomní elektrické vozidlo, určené pro carsharing blízké budoucnosti. Vzhledem i koncepcí se podobá vozu Toyota e-Palette – jde se o hranaté auto s párem do stran posuvných dveří, vybavené omyvatelnými sedadly s bezpečnostními pásy ve směru i proti směru jízdy, displeji a vnitřním osvětlením, ale především samozřejmě plně autonomním systémem jízdy.

Auto navíc využívá novou elektrickou platformu koncernu GM, kterou využije v blízké budoucnosti řada modelů, luxusní cadillacy nevyjímaje. Tento dopravní prostředek představuje jednu z možností přepravy budoucnosti ve městech na bázi spolujízdy, ale třeba i běžné taxislužby. GM Origin je navržen tak, aby vydržel sloužit více než milion mil, takže by se jeho pořízení mělo budoucím provozovatelům mnohonásobně vrátit. GM Cruise uvádí, že využívání originu by například v San Francisku průměrné tamní domácnosti mělo ušetřit až 5000 dolarů ročně ve srovnání s vlastnictvím osobního vozu.

Dá se očekávat, že Cruise Origin začne být v blízké době intenzivně testován a v horizontu několika let by se skutečně mohl objevit v ulicích (nejen) amerických velkoměst. Co ale přesně nevíme, je, jak je vlastně na celém projektu zainteresována Honda. Má zájem pouze o plně autonomní systém řízení? To asi ne, tedy určitě ne jen o něj, vzhledem k avizované výši investic.

Možná se chce podílet na výrobě těchto přibližovadel nebo dokonce (a to je nejpravděpodobnější) na budování celého systému dopravní infrastruktury, protože za pár desítek let možná bude tvořit významnou část automobilového byznysu a je třeba podchytit si tuto oblast pro existenci značky i v delším časovém horizontu, kdy výroba osobních vozů už nebude pro automobilky prioritou.
… a kdoví, třeba Honda využije pro své větší vozy i zmíněnou elektrickou platformu GM, vývoj techniky pro BEV je jedním z dalších společných projektů. Uvidíme, co z toho všechno nakonec vznikne…

3 komentáře: „GM Cruise Origin představeno. Jak ho využije Honda?

  • 27.1.2020 (13:34)
    Trvalý odkaz

    se divim, ze to auto ma predek a zadek… skoro by ani nemuselo ne?

    • 27.1.2020 (13:35)
      Trvalý odkaz

      ikdyz tak na to koukam, tak vlastne i vpredu jsou ty samy svetla, mozna umej svitit i ne bile ale jako zadni a ty zadni bile jako predni.

    • 27.1.2020 (14:50)
      Trvalý odkaz

      To by asi fakt nemuselo. 🙂 Ale kamery jsou jen na jedné straně.

Komentáře nejsou povoleny.