Novinky

Honda e: nové informace, videa a fotografie

Honda v těchto dnech ve Valencii pořádá evropskou prezentaci elektrické Hondy e a díky tomu jsou k dispozici nové (velmi pěkné) fotografie a videa a byly také doplněny a upřesněny informace, týkající se nabíjení a dojezdu. Kompletní technické specifikace a české ceny Hondy e už byly zveřejněny, pojďme se tedy podívat na drobnosti, které v tabulce nejsou.

To nejpodstatnější – dojezd. Z Hondy to lezlo jak z chlupaté deky, ale už je konečně jasno – podle nové normy WLTP ujede na plně nabitý 35,5kWh akumulátor 222 km, což mi přijde jako slušný jízdní dosah, i když samozřejmě mnozí nebudou souhlasit. 😉 To však platí pro auto se 16″ koly, montáží 17″ ráfků se připravíte o 12 km. Těžké dilema, když fotky auta na 16″ kolech neexistují. 😉

Příjemná bude funkce rychlonabíjení na 100kW CCS2 stanici, která za 30 minut doplní kapacitu na 80 %. Běžná veřejná 4kW nabíječka AC Type 2 potřebuje k plnému nabití 4,1 hodiny a domácí 2,3kW Home AC Type 2 to bude trvat 18,8 hodiny.

Připomenout musíme nezávislé zavěšení všech kol na vzpěrách McPherson, pohon zadních kol, rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50 a slušný výkon 136, respektive 154 koní, což v kombinaci s točivým momentem 315 Nm zajistí Hondě e zrychlení z nuly na 100 km/h za 9, respektive 8,3 s – a to i přesto, že váží v závislosti na výbavě 1443 – 1470 kg (bez normovaného řidiče).

A teď už se můžete pokochat fotkami a videi. 🙂

8 komentářů: „Honda e: nové informace, videa a fotografie

  • uz jsem videl par video recenzi..
    -vsichni si stezujou, ze tam prsi 😀
    – vsichni si to pochvalujou jizdne
    – nejsou nadseny z infotainmentu, ale je to lepsi nez obvykle
    – nejsou nadseny z ceny a dojezdu

    • Na denní dojíždění do práce super. Není to rodinné auto, ale nákupní taška za hodně peněz. Dojezd 180-200km pro daný účel v pohodě. Jako druhé, třetí auto v rodině dobré. Nejsem příliš zastáncem plné elektrifikace aut jako jsou SUV nebo rodinných korábů, ale tyto nákupní tašky jsou pro tyto účely jako stvořené. Je to spíše pro movitější lidi z rodinných domů, kde si mohou přes noc dobít baterky na 100% každý den. Bohužel ani většina postavených novostaveb bytových domů v Praze i kdekoliv jinde nemají možnost si v podzemních garážích auto nabít. Dalším nemalým problémem může být i riziko požáru a to pořádného. Nechtěl bych mít v garáži, která je přímo součástí domu auto, které když začne hořet tak hoří tak, že shoří i barák 🙁 To bych teda klidné spaní rozhodně neměl a budovat kvůli autu hasicí systém se asi nikomu moc nebude chtít. Možná to do budoucna bude NUTNOSTÍ…kdo ví. Třeba vymyslí nějaký zhášecí systém přímo v autě.

      • tak ale prave jako nakupni taska je to dost drahy, o to jde. Navic mluvili o tom, ze jsou levnejsi BEV s delsim dojezdem.
        Jinak pravda, kdyby se rozsiril pozar a zaclo horet v suterenu nekolik BEV, tak to pujde blbe uhasit.

      • Je to prémiové malé BEV, tak je to drahé. Za pohon zadních kol a ideální rozložení váhy prostě musíš zaplatit. Bude to pro fandy a pro ty, kteří na to mají a líbí se jim. Jinak elektrické Citigo asi odvede podobnou službu za méně, než polovinu.

    • Už jsou testy? Musím projet pár britských webů. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.