Aliance Renault Nissan Mitsubishi oznámila novou strategii spolupráce

Zástupci automobilek, působících v alianci, se sešli na jednání  Alliance Operating Board (AOB) v Yokohamě a shodli se na dalším fungování společenství. Závěry schůzky vypadají logicky, ale nabízí se tím pádem otázka, jak to vlastně fungovalo doposud… A co se tedy bude s aliancí dále dít?

RNM v první řadě oznámilo, že všechny strany vidí alianci jako “základ strategického růstu a zlepšení konkurenceschopnosti pro každou společnost”. Má dojít k zintenzivnění spolupráce na každém novém modelu a posílení pozic v jednotlivých regionech. Jednotlivé značky dostanou na starosti konkrétní region, kde budou koordinovat aktivity všech členů aliance.

Renault bude samozřejmě dohlížet na Evropu, Nissan na Čínu a Mitsubishi na oblast jihovýchodní Asie a Oceánie. Vzhledem k pozici japonských značek na domácím trhu se tam zjevně oproti současnému stavu nebude měnit nic.

Pokud jde o vývoj nových modelů, každá značka dostane na starosti kompletní proces vzniku nového modelu a to včetně platformy, pohonných jednotek a klíčových technických řešení. Ty pak dá k dispozici celé alianci. AOB se také dohodlo na spolupráci Renaultu a Mitsubishi v oblasti užitkových vozidel. Francouzská značka vyvine pro Tři diamanty dodávku na bázi modelu Trafic, kterou bude vyrábět v Sandouville pro region Oceánie. Další konkrétní kroky budou oznámeny letos v květnu.