Novinky

Acura prodala přes milion aut se čtyřkolkami SH-AWD

Acura na autosalonu v Chicagu slaví dosažení milníku 1 000 000 prodaných vozů se systémem pohonu všech kol s vektorováním točivého momentu Super Handling All Wheel Drive (SH-AWD). Luxusní divize značky ve svých oficiálních materiálech tvrdí, že je o „world’s first torque-vectoring all-wheel drive system“. Mitsubishi sice mělo podobný systém dříve, ale Acura zřejmě bere v potaz i předo-zadní distribuci točivého momentu, pokud se nemýlím, AYC má mezi nápravami poměr 50:50.

SH-AWD debutovalo (možná trochu nešťastně) v luxusním sedanu Acura RL (Honda Legend) v roce 2004 a nyní je k dispozici v pěti modelech značky – sedanech TLX a RLX, SUV RDX a MDX a supersportovní NSX. V současnosti existuje systém SH-AWD už ve třetí generaci. Tedy ve třetí generaci v případě mechanického SH-AWD, když připočítáme hybridní SH-AWD se třemi elektromotory pro RLX a MDX, jsou to vlastně už generace čtyři, respektive pět, v případě jeho modifikace pro NSX. 😉 Acura RLX má stále první generaci pohonu, druhou generaci měly Acury MDX, RDX, TL a ZDX v období 2007-2015), třetí verzi mají současné MDX a TLX a čtvrtou aktuální RDX. Hybridní SH-AWD

SH-AWD v současné verzi je schopné přenést až 70 % točivého momentu na zadní nápravu a až 100 % z něj lze poslat na jedné kolo, umožňuje tedy opravdu široké možnosti jeho distribuce. Systém také umí urychlit vnější zadní kolo až o 2,7 % a dále tak zvýšit účinek vektorování.

Acura SH-AWD® History

1st Gen. SH-AWD
Applied on:About:
RL (2005-2012)The world’s first all-wheel drive platform that actively and continually distributes torque not only to enhance traction, but also to elevate cornering performance. By overdriving the rear wheels SH-AWD can provide an inward yaw moment while accelerating into and through corners.
2nd Gen. SH-AWD
MDX (2007-2015)
RDX (2007-2012)
TL (2009-2014)
ZDX (2010-2013)
SH-AWD is enhanced with Hill Logic that automatically adjusts the front/rear torque split based on the grade of the underlying surface as well the integration of Vehicle Stability Assist (VSA) and, in 2009, Traction Control Systems (TCS). The rear differential is constantly overdriven by 1.7 percent.
3rd Gen. SH-AWD
MDX (2016-Present)
TLX (2015-Present)
The 3rd generation system uses a 25-percent lighter rear differential with reduced friction and increased yaw effect. The rear differential is constantly overdriven by 2.7 percent, providing a greater torque-vectoring effect across a broader spectrum of driving conditions to further enhance cornering capability.
4th Gen. SH-AWD
RDX (2019-Present)The newest version of Acura’s mechanical SH-AWD is more compact, while offering 30 percent faster response and a 40 percent increase in maximum torque capacity.
Sport_Hybrid_SH_AWD
RLX (2014-Present)
NSX (2017-Present)
MDX (2017-Present)
The first and still only electric torque-vectoring system in the world to enhance every element of dynamic performance – acceleration, braking and cornering – able to apply both positive and negative electric motor torque with instantaneous response on- and off-throttle.

2 komentáře: „Acura prodala přes milion aut se čtyřkolkami SH-AWD

  • Co má GT-R? To bylo vždycky první.

    • GTR neumi dat na jakykoliv kolo 0-100% kroutaku, ne? To je jen rear biased a predkem si pomaha nejak. A brzdit ty kola taky tusim asi neumelo.

Komentáře nejsou povoleny.