Subaru a Mazda hlásí dramatický pokles zisku

Vypadá to, že Nissan není jediný, kdo má s koncem roku problémy. Automobilky Subaru a Mazda hlásí dost špatné výsledky na poslední čtvrtletí roku 2019. Obě značky ale i přes nepříznivý vývoj prozatím zůstaly v plusu, což je pozitivní.

Subaru se letos potýká s vícenáklady, související s četnými svolávacími akcemi, ty měly významný vliv na pokles operačního zisku o 42 %. Svůj vliv ale měl i pokles prodejů v Japonsku, kde prodej klesl (za celý rok 2019) o 28 %. V Evropě a Americe však prodeje mírně vzrostly. Pokud jde o celý rok 2019, pokles zisku činil 2,3 procenta.

Mazdě za poslední čtvrtletí spadl operační zisk o masivních 76 %, chybí ale ty dobré zprávy – prodej nových aut za celý rok klesl o 8 % a zisk spadl o 5 %, což s odřenýma ušima stačilo na to, aby automobilka zůstala v černých číslech. Japonské značky ale ukončují finanční rok až v březnu, tak se snad výsledky v následujícím čtvrtletí zlepší.