Novinky

Honda Jazz 2020 točí 13 300/min a má výkon 109 koní!

Honda prozradila základní informace, týkající se čtvrté generace modelu Jazz pro Evropu. Nejvíce zvědaví jsme určitě všichni byli na hybridní pohonný systém, tak se na něj pojďme podívat – v principu jde o třímotorový i-MMD, známý u nás z modelu CR-V Hybrid, jen se nově jmenuje e:HEV. Vychází z amerického a japonského insightu, což znamená, že spalovací motor má objem 1,5 l, výkon šel ale u Jazzu dolů. I tak ale zůstává na slušné úrovni – kombinovaný výkon činí 109 koní a točivý moment 253 Nm, takže dynamika bude velmi dobrá – stovku auto zvládne za 9,4 s (jen o 0,7 pomaleji, než současný Jazz Dynamic a o sekundu rychleji, než Civic 1.0 VTEC Turbo). Hybridní Jazz by tedy měl být výkonnější, než konkurenční Toyota Yaris. Odlehčený hnací elektromotor mimochodem točí až motorkových 13.300/min – kam se hrabe S2000. 😀 Jazz se rozjede se sice jen na rychlost 175 km/h (doposud 190 km/h), ale to asi není žádná tragédie. To vše při kombinované WLTP spotřebě 4,5 l benzinu na 100 km u jazzu a 4,8 l u Jazzu Crosstar.

Neméně důležitá byla u Jazzu velikost kabiny a kufru. Auto nám zase o něco „zhatchbackovatělo“ :-D, čemuž odpovídá i prostorová konfigurace. Zavazadlový prostor se bohužel zmenšil z 350 na 298 l, ale má pravidelnější tvar, takže reálně to asi nebude tak velký rozdíl. Interiér bude s výjimkou místa nad hlavou, (daným opticky nižší stavbou karoserie) zhruba na stejné úrovni, velikost nákladového prostoru po sklopení zadních sedadel činí 1203 l oproti současným 1314 l. Magic Seats má auto i nadále.

Honda se také chlubí pokročilou konektivitou včetně hlasem ovládaného osobního asistenta s umělou inteligencí, deseti airbagy a vylepšeným Sensing. Do nabídky se dostávají také prvky výbavy jako je adaptivní tempomat, automatické přepínání dálkových světel nebo Wi-Fi hotspot. Nový Jazz tedy bude docela nabušené auto. Podrobnosti níže v tiskové zprávě. 😉

  • Toto hybridní vozidlo s technologií e:HEV nabízí tři jízdní režimy, přičemž režim elektrického pohonu nabízí mimořádný výkon v mnoha každodenních situacích
  • Výkon 109 k (80 kW) a točivý moment elektrického pohonu 253 Nm
  • Kombinované emise CO2 od 102 g/km (WLTP) a spotřeba paliva 4,5 l/100 km (WLTP)*
  • Intuitivní a bezproblémové možnosti konektivity ve voze poskytují komplexní nabídku informačních služeb, včetně osobního asistenta Honda
  • Model Jazz si zachovává charakteristickou všestrannost s funkcí sedadel Magic Seats a působivým objemem zavazadlového prostoru ve výši 1 203 litrů
  • Rozšířená sada bezpečnostních technologií Honda SENSING je součástí standardní výbavy


Zcela nový model Honda Jazz poskytuje zážitek z jízdy díky impozantnímu výkonu, který dodává hybridní technologie e:HEV, jež je součástí standardní výbavy. Zcela nový kompaktní vůz nabízí ve svém segmentu nepřekonatelnou kombinaci vyššího komfortu pro cestující, intuitivní technologie, možnosti bezproblémové konektivity ve voze a vzdálených služeb, díky čemuž hladce zapadá do každodenních životů cestujících.

Zcela nový model Jazz s technologií e:HEV hraje klíčovou roli v závazku společnosti Honda, že do roku 2022 budou všechny mainstreamové vozy prodávané v Evropě vybaveny elektrickou pohonnou jednotkou. Vůz bude k dispozici v celé Evropě od léta 2020.

Pokročilá hybridní technologie e:HEV

Model Honda Jazz se bude poprvé prodávat v Evropě výhradně s pokročilou hybridní hnací jednotkou. Nový model Jazz se zcela novým emblémem Honda e:HEV byl zkonstruován tak, aby poskytoval výjimečnou kombinaci silného výkonu a účinnosti, která doplňuje prvotřídní úroveň pohodlí v interiéru vozu a maximální užitnost.

Nově byl pro model Jazz vyvinut systém e:HEV, který byl zkonstruován tak, aby poskytoval příjemný zážitek z jízdy. Obsahuje dva kompaktní a výkonné elektromotory propojené s 1,5litrovým benzínovým motorem DOHC i-VTEC, lithium-iontovým akumulátorem a inovativní převodovkou s pevným převodovým poměrem řízenou inteligentní řídicí jednotkou. Všechny tyto součásti fungují v harmonii pro zajištění hladké a přímé odezvy.

Celkový výkon 109 PS 109 k / 80 kW dokáže zrychlit vůz z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximální rychlost vozu činí 175 km/h. Výsledkem je nenáročná a pohodlná jízda, ať už projíždíte městem nebo jedete vysokou rychlostí po dálnici. Tento úsporný hybridní systém produkuje emise CO2 od 102 g/km (WLTP) se spotřebou 4,5 l/100 km (WLTP) u základního modelu a 110 g/km (WLTP) se spotřebou 4,8 l/100 km (WLTP) u modelu Crosstar.*

Pro dosažení vysoce komfortního zážitku z jízdy a mimořádné účinnosti pokročilý hybridní systém e:HEV plynule vybírá ze tří režimů jízdy:

  • Elektrický pohon: lithium-iontový akumulátor přímo napájí hnací elektromotor
  • Hybridní pohon: motor dodává energii do generátoru, který ji obratem dodává do hnacího elektromotoru
  • Konvenční pohon: benzínový motor je propojen přímo s koly pomocí zamykací spojky

Ve většině situací při jízdě městem se optimální účinnosti dosahuje plynulým přechodem mezi elektrickým a hybridním pohonem. Při rychlé jízdě po dálnicích se využívá motorový pohon, který na vyžádání doplňuje funkce posílení výkonu pomoci hnacího elektromotoru pro rychlou akceleraci.

V režimu jízdy na hybridní pohon lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Elektrický pohon se zapojuje rovněž při zpomalování vozidla, čímž se získává energie k dobití akumulátoru prostřednictvím rekuperačního brzdění.

Přepínání mezi třemi režimy jízdy cestující nezaregistrují. Konstruktéři modelu Honda Jazz věnovali značné úsilí minimalizaci prodlev během přechodů mezi režimy. Vysokorychlostní elektromotory vyvinuli technici společnosti Honda tak, aby byly co nejlehčí, kompaktní, účinné a výkonné, přičemž hnací elektromotor dosahuje otáček až 13 300 ot./min. pro zajištění točivého momentu až 253 Nm při zrychlování z nízké rychlosti.

Systém nevyužívá klasickou převodovku, ale převodovku s pevným převodovým poměrem, která zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je převod točivého momentu plynulejší. V tomto formátu je systém Honda kompaktnější než planetové převodovky eCVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy, a je také propracovanější.

Kromě plynulého zrychlení, které nabízí technologie e:HEV, se jízdní komfort ve zcela novém modelu Honda Jazz ještě zvýšil díky použití zavěšení s nízkým třením a díky vylepšené tuhosti karoserie

Chytré rozvržení pro mimořádný prostor

Při vývoji zcela nového modelu Jazz inženýři společnosti Honda úzce spolupracovali s týmem konstruktérů s cílem zajistit, že si vůz zachová prvotřídní prostornost interiéru, což byl charakteristický znak vozů předchozích generací. Objem zavazadlového prostoru (se zvednutými sedadly) začíná na 298 litrech a může mít až působivých 1 203 litrů (se sklopenými zadními sedadly, až po střechu). Toho bylo dosaženo chytrým začleněním komponentů hybridního hnacího ústrojí do podvozku a motorového prostoru.

Zásadní pokrok pro vytvoření dalšího prostoru zahrnuje zmenšení systému sání motoru, převodovky včetně hnacího motoru a generátoru, jakož i řídicí jednotky pohonu (PCU). To umožňuje také umístění pomocného 12V akumulátoru do motorového prostoru. Toto chytré řešení je možné díky nejnovějším elektrickým polovodičům v řídící jednotce pohonu.

Klíčem k maximalizaci prostoru v kabině je také umístění palivové nádrže do středu podvozku pod přední sedadla, což je v této třídě jedinečné. Díky tomu si model Jazz zachová mimořádně univerzální konfiguraci zadních „magických“ sedadel Magic Seat, která umožňuje flexibilitu sklápění a napřimování sedadel podle potřeby nákladového prostoru.

Nové intuitivní možnosti konektivity

Zcela nový model Honda Jazz poskytuje intuitivní konektivitu uvnitř vozu, která umožňuje řidiči udržovat snadné spojení s každodenním životem. Snadno použitelné rozhraní dotykové LCD obrazovky je navrženo s cílem minimalizovat rozptylování řidiče. Reakční čas pro nejčastěji používané ovládací prvky je zkrácen o 58 % oproti předchozímu modelu, což přináší bezpečnější a komfortnější ovládání.

Ovládání systémového rozhraní funguje stejně jako u smartphonu – stránky a seznamy se prochází potáhnutím. Displej je možné nakonfigurovat tak, aby vyhovoval požadavkům používání včetně přizpůsobitelných zkratek k často používaným funkcím a zdrojům audia.

Připojené infotainmentové služby jsou přístupné prostřednictvím dotykové obrazovky nebo je lze aktivovat hlasem. Patří mezi ně počasí, parkovací místa, hudba, navigace, vyhledávání polohy a telefonní služby. Ucelenou nabídku integrovaných aplikací lze doplnit o zrcadlení smartphonu prostřednictvím služeb Android Auto a Apple CarPlay, přičemž tyto služby jsou k dispozici prostřednictvím bezdrátového připojení nebo pomocí USB kabelu. V novém modelu Honda Jazz je poprvé k dispozici také Wi-Fi hotspot.

Při vytváření přehledné přístrojové desky a rozhraní konstruktéři věnovali velkou pozornost detailům. V reakci na požadavky zákazníků společnost Honda obnovila fyzické ovládání klíčových funkcí pomocí jemných dotykových ovladačů pro nastavení topení a ventilace.

Osobní asistent Honda

Online služby a aplikace, které jsou dostupné prostřednictvím moderní dotykové obrazovky, lze ovládat také pomocí osobního asistenta Honda za použití hlasových příkazů. Intuitivní osobní asistent Honda, který se objevil poprvé v modelu Honda e, je důmyslná funkce s umělou inteligencí, která využívá přirozené rozhovory vycházející z inteligentních pokynů a kontextuální porozumění s cílem zajistit přístup k celé řadě online služeb.

Unikátního osobního asistenta Honda snadno aktivujete slovy „OK Honda“ a následně položíte dotaz nebo pokyn. Odpověď doprovází abstraktní animace obličeje, která vizuálně potvrzuje interakci.

Rozpoznávání kontextů umožňuje uživatelům přirozeně hovořit s umělou inteligencí, která chápe kontext následných otázek a odpovědí. Umožňuje také funkci vyhledávání v reálném čase s kontextem k vyhledání služeb, které jsou dostupné v konkrétních časech.

Aktivní bezpečnostní technologie „Honda SENSING“

Zcela nový model Honda Jazz je standardně dodáván s vylepšenou sadou pokročilých bezpečnostních prvků díky nově vyvinuté přední širokoúhlé kameře, která vylepšuje zorné pole.  Systém pro zmírnění následků nehody společnosti Honda byl vylepšen o noční provoz, za účelem detekování chodců a cyklistů. Nyní tento systém aktivuje brzdy pro zabránění nehody také v případech, kdy protijedoucí vozidla přejíždějí nebo odbočují do dráhy vozu.

U modelu Jazz jsou poprvé součástí standardní výbavy funkce adaptivního tempomatu a systém pro udržování v jízdním pruhu. Stejně jako systém zabránění sjetí z vozovky, který pomáhá řidiči, aby nesjel z vozovky tím, že ho upozorní pokud zjistí, že vozidlo by mohlo překročit detekované značení jízdního pruhu nebo se přiblížit k vnějšímu okraji vozovky nebo k protijedoucím vozidlům. Detekce objektů v mrtvém úhlu společně se systémem sledování dopravy při couvání zůstávají součástí nejvyšší výbavy.

Inteligentní omezovač rychlosti rozpoznává dopravní značky vymezující rychlost a nastavuje rychlostní limit. Pokud dopravní značky ukazují nižší rychlost oproti aktuální rychlosti vozidla, rozbliká se kontrolka na displeji, spustí se zvuková signalizace a systém postupně sníží rychlost vozidla. Automatické dálkové světlomety a rozpoznávání dopravního značení zůstávají součástí nabídky Honda SENSING pro zcela nový model Jazz.

Pasivní bezpečnost je pro společnost Honda stejně důležitá jako aktivní bezpečnost, a pro podporu ochrany cestujících v případě nehody je nový model Honda Jazz nyní vybaven deseti airbagy, mezi něž nově patří přední středový airbag. Tento inovativní středový airbag je zabudován do opěradla řidiče a v případě nárazu vystřelí bokem a ochrání hlavy cestujících, aby se nesrazily.

7 komentářů: „Honda Jazz 2020 točí 13 300/min a má výkon 109 koní!

  • Obrovské zklamání, na H-C už jede diskuse od včera a zatím není nadšen nikdo. Původní odhady, že motor z HIH zůstane se nepotvrdily, výkon je výrazně dole a srovnání s Dynamikem tak dnes vyznívá směšně. 109 hp a 4.5 spotřeba je prostě hrůza. Ano, je to WLTP a konkurence nejspíš dopadne podobně (nenašel jsem Yaris, ale např. Aygo šlo z NEDC na WLTP nahoru o 24%). Jazzu (a malým hybridům obecně) v tomto testu hodně škodí dálnice, tam je hybrid více-méně k ničemu a naopak škodí, protože auto je zbytečně těžké.

    Pořád jsem zvědav, jak to pojede, 253 Nm je vysoká hodnota, ale dohromady se 109 hp to znamená, že kromě města to žádný zázrak nebude a s ohledem na cenu, o které se mluví to bude s velkou pravděpodobností další hřebíček do rakve hondích prodejů v Evropě.

    • Výkon mi přijde v pohodě, ale podstatná bude cena a hmotnost.

      • Well: wow, ty ještě žiješ? 🙂 To jsem rád 🙂 Cena je dealery odhadovaná na lehce pod 500k základ, lehce pod 600k Crosstar. Což pokud se potvrdí bude na 109 hp prcka úlet. Za to bys měl dvě Suzuki, spotřebu to bude mít skoro stejnou a zaplatí se po ujetí 1.7M kiláků 🙂

        Za kolik vůbec dlouhodobě jezdíš, máš to akorát rok, ne?

    • V režimu město/mimo město to bude jezdit kolem 4.
      Hřebíčky budou zatloukat všichni, dost pochybuju o tom, že někdo zůstane u atmo benziňáků, hlavně u malých aut, kde budou pokuty bolet nejvíc. Přiznala se k tomu pouze Toyota v případě příštího Ayga a i tam je otázkou, co to vůbec bude za motor a jestli nebude takový, že nakonec bude stejně lepší koupit hybrid.
      Hybridy budou muset nabízet všichni a všichni budou zdražovat. Aktuální generace aut bude poslední za rozumné peníze, pak přijde plošně obrovský skok, kdo nekoupí, bude asi dost litovat. Pokud bude stát Civic PHEV 800 tisíc, jak se proslýchá, kdo si ho bude moci dovolit?

  • Zmenšenie kufra je tragické! Na jednej strane je to prirodzené, kedže sa tam niekde musela nasťahovať baterka, ale to je pre Jazz zlé, veľmi zlé. Aspoň, že magic seats ostali, aby aspoň na niečom mohli predajcovia masírovať mozgy potenciálnym zákazníkom. Vďakabohu, že som kúpil Jazza, ktorý sa dopredáva a nepočkal na nového. Nesmrteľna 4valcová atmosféra potiahne pekných pár rokov 🙂

    • Velký kufr byl jedním s argumentů, proč si za Jazz připlatit, spolu s velkou kabinou a Magic Seats byla využitelnost na úrovni kompaktů. Teď už je to víceméně jen drahý, trochu prostornější B hatchback.

    • Jaky mas motor? 1.3 nebo 1.5?

Komentáře nejsou povoleny.