Honda Jazz JDM: technické informace, nové fotografie

Honda teprve před pár dny oznámila základní technické informace o evropské verzi čtvrté generace modelu Jazz, v Japonsku však už byl zahájen jeho prodej pod tradičním označením Fit. Oproti evropské verzi tu máme určité rozdíly, ne však co se vzhledu týče. Ten je stejný, tedy s výjimkou designu kol a možnosti mít dvoubarevnou karoserii, což zatím nebylo u evropského jazzu potvrzeno. Mimochodem všimněte si, že Jazzu sluší spíše tmavší barvy karoserie, hodně se mi líbí ta zelenohnědá v titulce. 🙂

Japonský Fit MY2020 se citelně liší od našeho v oblasti techniky. A není to jen možnost mít tradičně za příplatek pohon všech kol. Japonská verze je k dostání i s klasickým benzinovým motorem 1.3 i-VTEC. Ten má výkon 98 koní při 6000/min a točivý moment 118 Nm při 5000 otáčkách, tedy nic, co bychom museli Japoncům závidět – tedy až na pořizovací cenu 1 557 600 jenů (cca 330 tisíc), takže je auto oproti hybridu levnější o cca 90 tisíc korun. Ne, raději to nezkoušejte dopočítávat, vzhledem k tomu, že budeme rádi, když u nás koupíme jazz za půl milionu. 🙁 Benziňáček se kombinuje s převodovkou CVT.

Hybrid Fit e:HEV má stejnou specifikaci jako ten evropský, hnací elektromotor dává výkon 109 k v rozmezí 3500-8000/min a maximální točivý moment 253 Nm v rozmezí 0-3000/min, podle evropské metodiky měření spotřeby má předokolka ujet na litr benzinu 28,8 km, což odpovídá 3,5 l na 100 km. Japonci udávají i parametry samotného spalovacího motoru 1.5 DOHC i-VTEC, ten dává 98 koní v rozmezí 5600-6400 otáček a 127 Nm mezi 4500-5000, ale to není úplně podstatné, protože ve většině případů slouží pouze jako generátor, napřímo pohání kola přes stálý převod pouze ve vyšších rychlostech na dálnici.

Honda Jazz 4G (2020) má rozměry 3995 x 1695 x 1515 mm a rozvor 2530 mm, je tedy o centimetr kratší a nižší (takže stejná 😉 ), než současná generace. Crosstar je dlouhý 4090 mm, široký 1725 mm a vysoký 1545 mm. Rozchod kol u jazzu činí 1485/1475 mm, crosstar má 1495/1485 mm. Obutí má v závislosti na výbavě rozměry 185/60 R15, 185/55 R 16 nebo 185/60 R16 (Crosstar). Jazz váží dle výbavy 1180-1280 kg, Crosstar pak 1200-1280 kg.

Honda u novinky vyzdvihuje výhled, zlepšený ztenčením A sloupků, slibuje také ještě o něco prostornější kabinu, lepší oporu předních sedadel díky nové konstrukci nosného rámu a pohodlnější zadní sedadla díky silnějšímu polstrování. Za příplatek bude také jako u prvního modelu značky použitý 9″ palubní infotainment Honda Connect s ovládáním ve stylu smartphonů. V Japonsku se bude fit nabízet v pěti verzích výbavy – Basic, Home, Ness, Crosstar a Luxe a asi 13(!) barvách karoserie – a to nepočítám dostupné dvoubarevné kombinace. Velmi široká je také nabídka variant provedení interiéru, takové možnosti v Evropě také rozhodně mít nebudeme.

Pokud jsou zákulisní informace správné, evropský hybrid se bude prodávat ve dvou verzích výbavy, kolik bude na výběr barev karoserie, popřípadě variant interiéru, není prozatím známo. Základní cena u sousedů v Rakousku má být strašidelných 21.900 euro, což je i při současném supervýhodném kurzu nějakých 546 tisíc korun, informace od českých dealerů ale slibují lokální cenovku těsně pod 500 tisíci korunami a model Crosstar pod 600 tisíci. Nový Yaris Hybrid se každopádně v Německu vejde do 450 tisíc korun (18k euro).