Toyota Supra 2021: velký technický facelift a 388 koní. Co tak brzy?

Toyota Supra vstupuje do modelového roku 2021 se spoustou změn. O dvoulitrové verzi s výkonem 258 koní jsem psal nedávno, ta se v CZ už prodává a začíná na částce 1 250 000 korun, Japonci ale pokračují i v ladění třílitrového řadového šestiválce a dalších oblastech.

I6 3.0 Turbo v rámci MY2021 posílil na výkon 388 koní v rozmezí 5800-6500/min, čímž určitě Toyota udělala obrovskou radost všem, kteří chtěli mít vloni auto doma mezi prvními. Točivý moment německého motoru zůstává na 500 Nm v rozmezí 1800-5000 otáček. Jenže tato změna bohužel neplatí pro evropský trh, tam supra zůstává na dosavadních 340 koních – samozřejmě kvůli emisím…

V USA tato změna způsobila zlepšení zrychlení 0-60 mph (0-96 km/h) o 0,2 s na pouhých 3,9 s. A nejen to, modifikace po necelém roce prodeje dostalo i šasi. Tlumiče mají pozměněnou charakteristiku, přibyly hliníkové výztuhy mezi uložením tlumičů a přední příčkou s chladičem s cílem zvýšit tuhost boků přední části karoserie (???) a nové jsou také vpředu i vzadu dorazy tlumičů!

Došlo navíc k přeprogramování řídicích jednotek posilovače řízení, AVS, VSC a aktivního diferenciálu. Přemýšlím, jestli jde vývoj tak překotně dopředu nebo byl MY2020 šitý v německém stylu trošku horkou jehlou… Standardem všech verzí se u MY2021 stává také 8,8″ displej infotainmentu. Novinka půjde v Americe do prodeje v červnu, takže to možná nakonec bude MY2022.

Aby spokojenost a nadšení loňských zákazníků nebrala konce, edici Launch Edition letos nahrazuje tisícikusová GR Supra A91 Edition v barvách laku Nocturnal a Refraction. Zahrnuje mimo jiné karbonový lip předního nárazníku, matně černá kola, grafiku na zadním sloupku nebo karbonové kryty zrcátek. K tomu červené třmeny brzd Brembo s logem Supra a v kabině černé čalounění v kombinaci alcantary a kůže s modrým kontrastním šitím.