Honda Jazz: české ceny a technické specifikace

Honda oznámila české ceny čtvrté generace Hondy Jazz a zveřejnila kompletní technická data. To nejzásadnější už víme – ve srovnání s dosavadní třináctistovkou je o pouhých 7 koní, a propastných 131 Nm silnější, takže se dynamikou blíží spíše verzi 1.5 Dynamic. Rozměrově je novinka prakticky identická, zmenšil se však kufr víceméně na úroveň konkurenčních modelů (z důvodu uložení akumulátorů), zůstala však výhoda v podobě prostorné kabiny a Magic Seats. Ale tohle všechno víme už od posledně:

Nyní tu máme konečně český ceník, který potvrdil dřívější informace od dealerů – auto začíná na baťovských 499 900 Kč. Je tedy o téměř 100 tisíc dražší, než dosavadní verze Comfort a o 20 tisíc překonává i variantu Dynamic. Na druhou stranu už tato základní verze má velmi bohatou výbavu, kde nechybí z běžně poptávaných prvků prakticky nic, reálně tedy cenový rozdíl nebude tak velký. To ale nemění nic na tom, že je to hodně peněz, doufejme, že budou zase nějaké akční ceny…

Úplný úlet je však lifestylová varianta Crosstar a to proto, že se bude prodávat pouze v top výbavě Executive za 609 900 Kč(!). Popravdě si těžko dokážu představit, že někdo koupí subkompaktní hatch se 109 koňmi za 600k+ korun. Přitom je ale „jen“ o 40 tisíc dražší, než Jazz Executive, takže ve verzi Comfort by býval stál 540 tisíc, což by se dalo okecat tím, že jde o cool crossover a lidé by možná byli ochotní za něj dát peníze spíš, než za konvenční hatchback. Nechápu…

Níže si můžete stáhnout ceníky a technické specifikace obou modelů:

6 komentářů: „Honda Jazz: české ceny a technické specifikace

  • 5.3.2020 (6:29)
    Trvalý odkaz

    Je to úlet a to hned ve dvou podstatných rovinách:
    – Není to jen dražší než stávající, již tak dost drahý Jazz. Je to taky dražší než Civic, přitom výhoda prostornosti oproti minulé generaci částečně padla, takže argumentů, proč to koupit je méně než dřív
    – Co v článku nezaznělo ale je velmi dobrá zpráva a o to podivnější je ta šílená cena: nepotvrdily se obavy, že kombinovaná spotřeba bude nad limitem výpalného, naopak je kus pod ním (zatím uvádí jen NEDC, takže to pro WLTP bude nejspíš dle původních obav)

    Pokud tedy bude Honda platit dle NEDC, měla by mít naopak snahu prodat Jazzů co nejvíc. Místo toho jejich cenou motivuje prodeje aut, která se do limitů nevejdou. Fakt by mě zajímala úvaha, kterou k tomuto rozhodnutí Honda použila.

    • 5.3.2020 (9:07)
      Trvalý odkaz

      Dobrá poznámka. 🙂 Platit by se mělo podle WLTP, alespoň tedy podle posledních info, co jsem slyšel, nemusí být nejčerstvější, vím, že probíhal ještě nějaký lobbying a nevím, jestli si výrobci nevymodlili změnu.

      Jinak má ale tvoje teorie závažnou trhlinu – Honda opravdu bude mít snahu prodat Jazzů co nejvíce a proto je tak laciný. 😀 U toho levného Civicu 10G rok placení pokut asi přežijí a nový Civic 11G (a HR-V, o CR-V vůbec nemluvě) bude tak drahý, že ještě rádi všichni půjdou do Jazzu za půl mega, pokud budou chtít zůstat u značky…

      • 5.3.2020 (14:56)
        Trvalý odkaz

        King: neřekl bych, že chtějí „placení pokut přežívat“ (to nedává žádnou logiku) a další snižování prodejů zase povede k tlaku na rentabilitu prodejní a servisní sítě. Já si Jazze určitě nekoupím, i kdyby stál Civic milion, v takovém případě si holt nekoupím ani toho Civika. Tohle je zcela lichá úvaha – je nesmysl „chtít zůstat u značky“. Na to musí být v nabídce adekvátní auto. Představa, že si koupím Yarise za 600k jen proto, abych zůstal u Toyoty? No, neříkám, že takový člověk neexistuje, ale já nikoho takového neznám. V první řadě řeším potřeby, až pak značku. Nakonec že to nefunguje ukázal už chybějící Legend a následně Accord – prodeje Hondy jdou celkově dolů. Zákazníci nechtějí „zůstat u značky“, zákazníci chtějí nějakou nabídku a pokud není, jdou jinam.

        Část původních zákazníků Accorda sice přešla dle trendu na CR-V, ale těch, kteří mají SUV „aby byli u značky“ je spíš menšina, trend přechodů k CR-V nastal i za doby prodejů Accordu. Z těch, kteří chtěli sedan nebo kombi pak dle mého nuceně na CR-V moc nepřešlo, spíš jezdí jinou značkou. Třeba já.

        Uvidíme, jak to dopadne, individuální mobilita je těžce pod palbou všude, nicméně pokud se nabídka Hondy smrskne na auta od půl mega výš, myslím, že to tady může pomalu zavřít, minimálně se prodejní síť zase omezí. Už letošní rok dost napoví, protože za měsíc definitivně zmizí CR-V 1.5 a tím i sedmimístná verze a jsem dost zvědav, co to udělá s prodeji.

    • 5.3.2020 (13:28)
      Trvalý odkaz

      Ad „výhoda prostornosti oproti minulé generaci částečně padla“ – to je narážka na kufr? Ví někdo zda se do objemu kufru v minulé generaci počítal i prostor pro rezervu? Pokud ano, možná bude kufr +/- stejný.

  • 5.3.2020 (9:04)
    Trvalý odkaz

    Možná to je jenom taktika – vystrašit extrémní cenou a pak dát velkou slevu. Na to my Češi slyšíme…

    • 5.3.2020 (18:26)
      Trvalý odkaz

      Výrazné slevy Honda praktikuje už minimálně 10 let 🙂 A klidně 100k (na CXG Sport Plus)
      Jak píšeš Češi na to slyší. Tudíž ceník je v Hondě opravdu jen orientační.

Komentáře nejsou povoleny.