Novinky

AC Schnitzer: specialista na BMW upravil Toyotu Supra

Jak už říkám od samého začátku – jestli má vůbec nějakou výhodu to, že supra není Toyota, ale upravené BMW, pak je to snadnost a dostupnost úprav – mnichovský řadový šestiválec upravuje v Evropě (i mimo ni) kdekdo a totéž platí o německých komponentech brzd a šasi. A na potvrzení jsme nemuseli čekat ani příliš dlouho – na scénu přichází s tuningem A90 dost možná nejznámější a nejrespektovanější úpravce BMW AC Schnitzer, jenž provozuje dokonce značkový tovární tým v DTM.

A co se suprou němečtí experti provedli? Výkon I6 zvýšili na 400 koní a točivý moment stoupl na 600 Nm oproti dosavadním 340 k a 500 Nm. AC Schnitzer tak trumfnul vcelku snadno i parametry Supry 2020 pro americký trh (viz boxík níže), jak se to projeví na dynamice, však neprozradil. Za pozornost stojí fakt, že se na přifouknutí vztahuje 36měsíční záruka úpravce.

Ale pojďme dál – sportovní podvozek přibližuje kupé k zemi o 30 mm vpředu a o 40 mm vzadu a úpravce slibuje i přesto slušný rozsah pohybu pružin. Pokud by na vás bylo tohle snížení moc velké, v nabídce je ještě umírněnější sada se snížením 15 vpředu a 25 mm vzadu. Sportovní výfuk zaručí sytější zvuk, karbonové nebo černé koncovky zase vylepší vzhled, stejně jako lip předního nárazníku a zadní difuzor. Vzhledem k možnostem AC Schnitzer lze předpokládat, že tyto aerodynamické prvky (včetně křídla) budou mít i příznivý vliv na aerodynamiku.

V kapotě jsou zakomponovány karbonové výdechy a ze stejného materiálu jsou vyrobeny také podložky registračních značek. Pokud jde o kola, na výběr jsou 20″ ráfky AC1 v provedení BiColor nebo Anthracite, případně kované AC3 v provedení Silver/Anthracite nebo Anthracite/Silver. Pokud by to bylo málo, AC3 jsou i v 21″ variantách BiColor a Anthracite Matte. V interiéru se objevily karbonové dekory a značkové hliníkové pedály a volič infotainmentu.

2 komentáře: „AC Schnitzer: specialista na BMW upravil Toyotu Supra

    • jj, lepší, jak od Toyoty.

Komentáře nejsou povoleny.