Suzuki koncem loňského slíbilo, že na ženevském autosalonu představí nový mild-hybridní systém pro modely Swift Sport, S-Cross a Vitara. GIMS se bohužel nekonalo, ale automobilka prezentuje nový hybridní Swift Sport právě nyní. A mám z něj trošku smíšené pocity…
Nejprve ty špatné zprávy. Auto je o 15 kg těžší a o 10 koní slabší. Ale mám i nějaké příznivější. 😉 Motor 1.4 BoosterJet dostal nové proměnné časování ventilů, vstřikovače, palivové čerpadlo, větší chladič a vyladěné výfukové potrubí. Šestistupňový manuál navíc prošel vylepšením pro lepší pocit z řazení a dráhy jsou o 10 % kratší.
Startovací 13koňový generátor s Li-Ion akumulátorem pomáhá spalováku v rámci 48V elektrického systému v nízkých otáčkách točivým momentem 53 Nm. To bude určitě na pružnosti poznat, nehledě na částečné potlačení turboefektu. Kombinovaný výkon agregátu ale poklesl na 129 koní, točivý moment však vzrostl o 5 Nm na 235 Nm. To vše při snížení spotřeby (a emisí) o 6 %.
To je sice důležité pro průměrné emise automobilky, majitele nakonec ale bude spíš mrzet spíš zhoršení akcelerace – na stovku to Swiftu Sport MY2020 trvá 9,1 s (o vteřinu pomaleji, než dosud), maximálka zůstala na 209 km/h. Devět sekund sice není nějaký tragický výsledek, ale na hot-hatch to přece jen není úplně ke chlubení.
Swift Sport MY2020 přidává také nové prvky standardní výbavy, jako je monitorování slepého úhlu, výstraha projíždějícího auta při kolmém couvání a rozpoznávání dopravních značek.
4 komentáře
Facelift
Těšil jsem se na facelift přední části vozu a nic. Škoda, škoda.
Japan Cars
Sportík asi facelift předku úplně nepotřebuje. 😉
civ
Neni to horsi zrychleni tim, ze se nedosahuje na dvoku, ale nove na treti rychlostni stupen?
Nikde to info nemuzu najit. Kdyby to tak bylo, tak sice je to z 0 na 100 horsi, ale pruznost by mela byt lepsi.
Japan Cars
O změně převodových poměrů Suzuki nemluví…
Pružnost auta ale bude určitě lepší, to je jasné. 😉
Komentáře jsou uzavřeny.