Suzuki Swift Sport 2020 má hybrid. A menší výkon…
Suzuki koncem loňského slíbilo, že na ženevském autosalonu představí nový mild-hybridní systém pro modely Swift Sport, S-Cross a Vitara. GIMS se bohužel nekonalo, ale automobilka prezentuje nový hybridní Swift Sport právě nyní. A mám z něj trošku smíšené pocity…
Nejprve ty špatné zprávy. Auto je o 15 kg těžší a o 10 koní slabší. Ale mám i nějaké příznivější. 😉 Motor 1.4 BoosterJet dostal nové proměnné časování ventilů, vstřikovače, palivové čerpadlo, větší chladič a vyladěné výfukové potrubí. Šestistupňový manuál navíc prošel vylepšením pro lepší pocit z řazení a dráhy jsou o 10 % kratší.
Startovací 13koňový generátor s Li-Ion akumulátorem pomáhá spalováku v rámci 48V elektrického systému v nízkých otáčkách točivým momentem 53 Nm. To bude určitě na pružnosti poznat, nehledě na částečné potlačení turboefektu. Kombinovaný výkon agregátu ale poklesl na 129 koní, točivý moment však vzrostl o 5 Nm na 235 Nm. To vše při snížení spotřeby (a emisí) o 6 %.
To je sice důležité pro průměrné emise automobilky, majitele nakonec ale bude spíš mrzet spíš zhoršení akcelerace – na stovku to Swiftu Sport MY2020 trvá 9,1 s (o vteřinu pomaleji, než dosud), maximálka zůstala na 209 km/h. Devět sekund sice není nějaký tragický výsledek, ale na hot-hatch to přece jen není úplně ke chlubení.
Swift Sport MY2020 přidává také nové prvky standardní výbavy, jako je monitorování slepého úhlu, výstraha projíždějícího auta při kolmém couvání a rozpoznávání dopravních značek.
Neni to horsi zrychleni tim, ze se nedosahuje na dvoku, ale nove na treti rychlostni stupen?
Nikde to info nemuzu najit. Kdyby to tak bylo, tak sice je to z 0 na 100 horsi, ale pruznost by mela byt lepsi.
O změně převodových poměrů Suzuki nemluví…
Pružnost auta ale bude určitě lepší, to je jasné. 😉
Těšil jsem se na facelift přední části vozu a nic. Škoda, škoda.
Sportík asi facelift předku úplně nepotřebuje. 😉