Honda má v Austrálii problémy. Nehrozí zavření?

Australský trh nepatří zrovna k těm, kde by se Hondě nějak zvlášť dařilo. Sice to není taková hrůza jako v Evropě, kde je tato značka za loňský rok až na 24. místě (méně se prodalo už jen Smartů, Porsche, Jaguarů, Lancií, Lexusů a Alfy Romeo 🙁 ), v Austrálii se Honda po dvouleté pauze sice vrátila na konec první desítky, ale meziročně poklesla o 15 % ( a vloni o 8 %), zatímco celý tamní trh jen o 7,8 %.

To v kombinaci se slabým australským dolarem způsobilo, že se tamní zastoupení dostalo do červených čísel. Honda sice nesdělila, jak špatně na tom v Austrálii je, ale na dealerské konferenci bylo partnerům sděleno, že “ziskovost je hlavní prioritou”.

Už se v tisku objevily spekulace, že by Honda mohla následovat Holden, potažmo celý koncern General Motors, který ukončil (s výjimkou spolupráce s HSV) v Austrálii veškeré aktivity a své pozice přenechal konkurenci, výrobní aktivity tam ukončil také Ford, japonská automobilka však ujistila, že z Austrálie rozhodně odejít nehodlá, bude však třeba provést nějaké změny fungování. Dojde nejspíš k redukci prodejní sítě, k vyřazení některých okrajových modelů a v nejhorší variantě může být zastoupení značky svěřeno třetí straně coby zástupci značky.

Problémy Hondy, v asijsko-pacifickém regionu poměrně vzácné, jsou trochu záhadou, stejně jako je tomu v Evropě. Honda sice nemá v nabídce pick-up (Hilux dělá Toyotě skoro čtvrtinu prodejů) ani velké SUV, ale v první desítce figurují kromě pik-upů auta jako RAV-4, Corolla, Mazda 3, Mazda CX-5 a Nissan X-Trail, není tedy důvod, proč by Honda nemohla být úspěšnější, zvlášť když vymýšlí celou řadu marketingových projektů, jako třeba zlaté oslavy 50 let působení na trhu.

Australanům můžeme nabídku vozů Honda jen závidět, oproti Evropě má navíc City, Accord a (JDM) Odyssey. Tamnímu trhu dominuje s velkým náskokem Toyota (217 tisíc aut), dvojkou je Mazda (111 280), Mitsubishi je čtvrté (84 994) a Nissan osmý (57 669). Honda vloni prodala u protinožců 51 525 aut.

2 komentáře: „Honda má v Austrálii problémy. Nehrozí zavření?

  • 25.3.2020 (9:14)
    Trvalý odkaz

    Je zajímavé, jak se Hondě podařilo být až za Mitsubishi. V USA Honda prodá 10x víc aut, v AU je málem na polovině… Holt ten trh je velmi specifický.

    • 25.3.2020 (10:18)
      Trvalý odkaz

      Nejen za Mitsubishi, to je specifická značka sama o sobě, ale dost drasticky i za Mazdou. Ta má sice výhodu v pick-upu a CX-9, ale ani jedno z toho není piliř prodejů.

Komentáře nejsou povoleny.