Novinky

Honda má řešení australské krize. Je poměrně radikální

Před pár dny jsem psal o složité situaci Hondy na australském trhu, kde jí už 23 měsíců v řadě klesají prodeje a aktuálně se zastoupení značky dostalo do ztráty. V mezičase proběhla dealerská konference, na které byli prodejci seznámeni se záchranným plánem. Ten víceméně odpovídá tomu, co jsem minule nastínil.

Z Austrálie zmizí oba subkompaktní modely Jazz a City a byznys se zaměří na Civic, HR-V a CR-V. Nepřipomíná vám to něco? 😉 Podobné rozhodnutí přineslo před lety dramatickou redukci modelové nabídky v Evropě, předpokládám, že další na řadě bude v blízké budoucnosti Accord a Odyssey…

Honda také výrazně řízne do dealerské sítě. V současnosti prodává 71 dealerů auta v celkem 105 prodejních místech, automobilka plánuje jejich počet „výrazně zredukovat“, odmítla však sdělit přesné číslo a znám není ani způsob, jak jim bude ukončení spolupráce kompenzovat. To co po zásahu zbude, bude fungovat na principu „středisek a paprsků“, kdy zredukované showroomy budou dostávat provize z prodejů a na ně bude navázána síť servisních center.

Trošku paradoxně Honda tvrdí, že celkový počet prodejních a servisních míst se téměř nezmění, ale prodávat prý bude nová síť zhruba polovinu současného množství aut. Automobilka do Austrálie vloni umístila 43 800 nových vozů a patřilo jí desáté místo v žebříčku.

2 komentáře: „Honda má řešení australské krize. Je poměrně radikální

  • No vidíš a já myslel, že australský trh má obdobnou nabídku co US trh. Se divím, že tam nemají žádná větší auta krom ODY

    • Austrálie je pravostranná, takže je odkázána na japonské specifikace aut. Na to, jak blízko to z Japonska je, mě překvapuje, že tam není třeba Legend, ale ten by to nevytrhnul, auta jako Pilot nebo Ridgeline, která by se asi prodávala, se zase jen kvůli Austrálii na RHD předělávat nebudou, vždyť to tam zabalil i Holden a GM vůbec, Ford zavřel fabriku, takže takové terno tam ten trh není. Je to takové druho Japonsko – Toyota, kam se podíváš. 😉

Komentáře nejsou povoleny.