Toyota Hilux (asi) konečně dostane výkonný turbodiesel

Když Toyota představila před čtyřmi roky současnou generaci pick-upu Hilux, spousta kritiky směřovala na adresu jeho turbodieselu 2,4 l. Není zase úplně divu, 150koní není na takové auto úplně moc. Sice jsem onehdy v testu zjistil, že naprosto bez problému zvládne plné obsazení včetně výbavy na dvoutýdenní pobyt pod stanem na jihu Evropy, ale často není problém výkon samotný, ale spíš to, co nabízí konkurence.

Na mimoevropských trzích se hilux nabízí také s 2,8litrovým turbodieselem, jenž dává výkon 177 koní a točivý moment 450 Nm, což už jsou o poznání příznivější parametry, ale ani to ještě nemusí každému zájemci o pracovní pick-up stačit.

Každopádně tento motorový (pro někoho) handicap by se údajně měl napravit. A může za to nová generace Land Cruiseru. Ta má dostat turbodiesel V6, který nahradí dosavadní osmiválec a právě tento motor by měl dostat i hilux, tedy přesněji řečeno GR Hilux, protože by měl být součástí balíčku sportovních úprav od Gazoo Racing, které se pro hilux podle zákulisních informací chystají. Vzhledem k tomu, že by neměl asi být slabší, než dosavadní V8 a pokud ano, tak ne nijak dramaticky, mohli bychom počítat s výkonem kolem 270 koní a točivým momentem 650 Nm.

Smyslem existence GR Hilux je konkurovat Fordu Ranger Raptor, jenž disponuje 213 koňmi a 500 Nm, takže by nový V6 Toyotě poskytl značnou výhodu. Uvidíme tedy, jestli se zákulisní informace potvrdí …a na které trhy se nový model dostane. Trošku se obávám, že Evropa to nebude.