Nissan obhajuje dlouhověkost GT-R. Jakou přináší výhodu?

Už tady minimálně dva měsíce nezaznělo, že je Nissan GT-R, vyráběný od roku 2008, dávno zralý na modelovou obměnu. 😉 Když na konci minulé dekády přišel, sklidil spoustu kritiky za “playstationové” pojetí s armádou senzorů a chytré elektroniky a nyní se považuje za zajímavý oldschool – tak velký skok prodělala automobilová technika za posledních cca 10 let, které odpovídají zhruba dvěma modelovým cyklům.

Automobilka udržuje GT-R v kondici neustálým vylepšováním, nějaké drobné změny přichází prakticky s každým novým modelovým rokem a do toho ještě vstupují modernizace rozsáhlejší, koneckonců výkon auta šel nahoru z 480 k na 570 koní, v případě verze Nismo dokonce na 600 k. S novou generací ale výrobce zatím nespěchá.

A podle hlavního produktového specialisty Nissanu, jenž stál za vznikem GT-R, máme být rádi. Hiroshi Tamura v rozhovoru pro roadshow řekl, že výhodou dlouhého cyklu Godzilly je její cenová dostupnost. To se samozřejmě úplně netýká verze Nismo, která je s cenovkou 5 329 500 korun na úrovni ostatních supersportů, ale základ za 2 687 000 Kč je opravdu na téměř 600koňové auto za hubičku.

Ještě před pár lety ovšem Nissan plakal, že je GT-R ztrátové a dokonce zvažoval ukončení výroby, takže je otázkou, zda byl dlouhý životní cyklus plánován, nebo jestli šlo o nouzové řešení, jak ztrátu zmírnit. Vozů GT-R se dnes už tolik neprodává, takže ekonomický přínos nebude velký, ale GT-R tu stále je i navzdory těžké současné situace automobilky. A to je dobře.

Tamura byl samozřejmě dotázán na budoucnost auta, ale bylo by naivní si myslet, že něco prozradí. On sám je prý otevřen všem variantám, včetně hybridu nebo elektromobilu, přemýšlet do budoucna by se prý mělo o všem. Nenaznačil ani časový plán příchodu novinky, takže musíme vydržet – a užívat k dokonalosti vypiplanou bestii z dob (ne)dávno minulých.