Mazda MX-30: pomůže novince rotační motor?

Mazda vloni na podzim představila v Tokiu svůj první elektromobil MX-30, jenž se bude prodávat koncem letošního roku i v Evropě. Auto vyvolalo dost rozporuplné reakce, potěšilo sice slušným výkonem 144 koní, ne každému se však líbí jeho design, jenž je oproti ostatním modelům značky dost konzervativní a jako největší slabina je vnímán pouze 35,5kWh Li-Ion akumulátor, jenž by měl stačit pouze na něco přes 200 km jízdy. Ne, že by (asi) potřebám městskému crossoveru nestačil, ale úplně všichni ostatní nabízejí u podobných aut výrazně více a je tedy otázkou, jestli tím pádem bude MX-30 pro zákazníky atraktivní.

Hirošimská automobilka si nejspíš uvědomila, že proti veřejnému mínění žádné argumenty neobstojí, a dostala nápad – což takhle vybavit crossover MX-30 rotačním motorem? Jak známo, Mazda už nějakou dobu vyvíjí nový, miniaturní wankel, jenž bude sloužit jako range extender pro novou generaci bateriových elektromobilů, na kterých spolupracuje s Toyotou, podle původních plánů ale MX-30 tento benziňák ještě dostat nemělo.

Teď to však vypadá, že by se na něj a jeho příslušenství místo někde v útrobách crossoveru našlo. Mazda oficiálně připustila, že rotační range extender pro MX-30 zvažuje. To sice ještě nic neznamená, ale určité (nemalé) šance tu jsou. Kdyby nebyly, Mazda by toto téma vůbec neotvírala a pokračovala v obhajobě stávající specifikace. A to by pro auto mohla být dobrá zpráva. Je sice fakt, že BMW u obludky i3 od kombinace BEV s akumulátorem upustilo pro nezájem zákazníků, ale MX-30 je přece jen trochu jiný typ auta a také zákazník Mazdy může mít úplně jiné priority a požadavky. Tak se nechme překvapit, zatím si myslím, že tato varianta vypadá dcoela slibně.