Subaru BRZ a Toyota GR 86: všechno je zase jinak? Nebo se budou auta tak moc lišit?

Počátkem roku už to vypadalo, že ohledně nové generace toyobaru už je všechno podstatně neoficiálně vyzrazeno a nezbývá, než čekat na představení auta. Poslední verze informací o chystané technice zmiňovala použití platformy Toyota TNGA a boxeru Subaru 2.4 Turbo. Ale zprávy z japonského magazínu Best Car potvrzují pro Subaru BRZ prakticky pouze termín představení – léto 2021 a následné zahájení prodeje BRZ Mk.2 modelového roku 2022. Všechno ostatní je (zase) jinak.

Best Car tvrdí, že auto zůstane na stávající platformě, která pouze dostane určité úpravy kvůli zvýšení pevnosti. Ale co je nejdůležitější – podle Japonců by mělo mít Subaru BRZ údajně ATMOSFÉRICKÝ boxer 2,4 l (FA24), naladěný na výkon 220 koní a točivý moment 240 Nm! A to už opravdu přestává být vtipné protože zprávy o turbu měly pocházet prokazatelně od insidera z Toyoty. Oba zdroje se však shodují na tom, že standardem bude manuální převodovka, její alternativou se stane nějaký nový automat.

Ještě by tedy připadala v úvahu varianta, že bude BRZ atmosférické a GR 86 přeplňovaná. Vývoj by to sice trochu prodražilo, ale zase ne nijak dramaticky a výhodou by mohlo být, že by si auta přestala konkurovat a značky by pokryly větší spektrum trhu. Ale to je jen moje teorie, jak vysvětlit pokračující zmatky a protichůdné informace. Pokud by to tak opravdu bylo, výhodnější by však bylo, kdyby atmosférický motor měla Toyota, aby se vyhnula kanibalizaci GR 86 a dvoulitrové GR Supry, ale u japonských značek nedává vždycky všechno smysl. 😉

No nic, situaci nadále sleduji a o všem novém budu informovat. Zatím víme, že Subaru v Japonsku, kde vydrží současné BRZ v prodeji asi nejdéle, přestane přijímat objednávky 20. července, výroba tedy skončí v průběhu podzimu. Pak se linka začne připravovat na náběh nového, stále dost tajemného 🙂 modelu.