Lexus RC F Track Edition: porazí na okruhu BMW M4 a další německé konkurenty?
Už je to pár let, co si Lexus uvědomil, že k soupeření s Mercedesem a BMW nemůže nabízet jen komfort a odhlučnění, ale i odpovídající výkony a jízdní vlastnosti. Od té doby se hodně změnilo a celkový charakter lexusů prošel proměnou, výsledkem pak bylo i pár aut, která opravdu je radost řídit. Ale když vezmete nějaký Fkový Lexus na okruh, stejně na AMG a M většinou nestačí, problémem je totiž značná váha těchto aut.
S cílem odlehčit kupé Lexus RC F vznikl vloni speciální model RC F Track Edition, jenž je o poznání lehčí (i když stále ne dost), ale hlavně – opravdu extrémně drahý. Dá se tedy očekávat, že to bude opravdu nekompromisní okruhová zbraň. Ale zvládne zpráskat své přímé konkurenty?
Na okruh Sachsenring teď vzali Lexus RC F Track Edition redaktoři německého časopisu Auto Bild Sportscars a zajeli s ním ostré kolo, aby porovnali jeho rychlost s M4 Competition a AMG C 63 S. Výsledek najdete v závěru videa. Popravdě řečeno já beru tyhle výsledky trošku s rezervou, protože si nelze nevšimnout, že německá a japonská auta v testech německých časopisů jezdí na okruhu tak nějak jinak, než v testech, prováděných v USA a Japonsku, takže si o tom mysleme, co chceme. 😉 Špatný výsledek to v podání lexusu určitě není…
Hlavne pozrite gumy… BMW aj AMG sú na Michelin Pilot Supersport toto len na Pilot Sport, to robí tiež podstatný rozdiel + RC F je iba zadokolka s atmosférou… Turbo je proste rýchlejšie, no prejav atmosférického motora je inde
Pozor, PS 4S je, trošku nelogicky, nástupce PS SS, takže by měla být lepší, než SS, jinak by to trošku ztrácelo smysl. 😉
Jinak co se týče turba vs atmosféry, tohle se intenzivně řešilo už v době Subaru WRX GG vs CTR EP3. Do reálného života a na silnice je rozhodně lepší turbo, ale na okruhu, kde máš oba motory neustále v oblasti maximálního výkonu, je to de facto stejné. Výhodou turba je, že si můžeš při řazení dovolit udělat chybu, atmosféra má zase rychlejší reakce a dávkovatelnost.
Ale to nic nemění na tom, že testům Auto Bildu moc nevěřím. Sport Auto pro mě má trošku lepší kredit, ale Němci prostě nemají Japonce rádi a nejsem si jistý, že do těch time attacků dávají všechno.
King: kdepak, důležitá je „plocha pod křivkou“ – nakonec vzpomeň na test s padamem CTR 8G vs. GTI. Tajpár je pomalejší, přestože ve špičce je výkon stejný. Kdekoliv jinde ho má turbo vyšší.
Z videa je hlavně vidět, že za ty šílené peníze a nejspíš ztrátu komfortu Track Edition nestojí – vždyť běžné eFko je jen o chlup pomalejší. Současně je zatraceně dobré, protože AMG C63 S má 510 koní, 700 Nm a přesto je rychlejší jen o pár desetin, kde udělali soudruzi ze Stuttgartu chybu? M4 CS má „jen“ 460 koní a přesto je o hodně rychlejší, tam už se dá říct, že to může smysl dávat.
Ale CTR vs GTI byla právě ta okresková záležitost, režim „na 100 %“ na okruhu v podání závodního jezdce je něco jiného. Koneckonců jsou šampionáty (třeba Super GTˇ, nebo dříve BTCC), kde se potkávají atmosférické a přeplňované motory a jediným limitem je maximální výkon, takže si to rozdávají lamba s dvoulitrovými turby, ale třeba i s turbenými V8 a nedá se říct, že by měl někdo navrch.
King: no jasně, jenže to nejsou stejné kubatury. CTR vs. GTI nebylo o okreskách, ale o tom, že 200 hp atmo a turbo z 2.0 je zřejmá výhoda pro turbo. 200 hp 3.0 V6 by vypadalo jinak. V BTCC šla turba výrazně dopředu, atmosféry nakonec neměly šanci, restriktory-nerestriktory. V SGT bych neřekl, že se nedá říct, že by někdo měl navrch – Subaru je v háji, loni 18. celkově. V první desítce prakticky jezdí jen NSX, GT-R, RC F, Lambo a AMG. Sem tam nějaké R8. Přecejen to dvoulitrové turbo při 300 hp nemá nic moc křivku výkonu, naopak všechny turbené V6 a atmo V8 budou mít těch 300 koní prakticky od volnoběhu až po červené pole.
Ale o tom přece mluvím. 😉 Atmo V8 5.0 pojede na okruhu podobně jako turbo V8 4.0 s obdobným výkonem, dále už jsou faktory naladění podvozku a hlavně tedy té váhy… Samozřejmě že RC teoreticky nepojede ani náhodou jako C63 a i přesto tam je rozdíl překvapivě malý, takže těch faktorů mimo motor je dost. Ale atmosféra prostě může být rovnocenným soupeřem turbomotoru, což je jádro pudla prvního příspěvku ve vláknu. 😉
maj (nebo aspon nedavno meli) to vystaveny v Toyote/Lexusu na Stodulkah (Lowman), kdo to chcete videt. Vzhledove nic moc, ale jako asi bych si to koupil vyhrat ten eurojackpot. Beztak to vetsinou clovek vidi hlavne zevnitr a hlavne slysi 🙂
Nojo, bude potřeba ty prachy někde utopit. 😀