Novinky

Lexus RC F Track Edition: porazí na okruhu BMW M4 a další německé konkurenty?

Už je to pár let, co si Lexus uvědomil, že k soupeření s Mercedesem a BMW nemůže nabízet jen komfort a odhlučnění, ale i odpovídající výkony a jízdní vlastnosti. Od té doby se hodně změnilo a celkový charakter lexusů prošel proměnou, výsledkem pak bylo i pár aut, která opravdu je radost řídit. Ale když vezmete nějaký Fkový Lexus na okruh, stejně na AMG a M většinou nestačí, problémem je totiž značná váha těchto aut.

S cílem odlehčit kupé Lexus RC F vznikl vloni speciální model RC F Track Edition, jenž je o poznání lehčí (i když stále ne dost), ale hlavně – opravdu extrémně drahý. Dá se tedy očekávat, že to bude opravdu nekompromisní okruhová zbraň. Ale zvládne zpráskat své přímé konkurenty?

Na okruh Sachsenring teď vzali Lexus RC F Track Edition redaktoři německého časopisu Auto Bild Sportscars a zajeli s ním ostré kolo, aby porovnali jeho rychlost s M4 Competition a AMG C 63 S. Výsledek najdete v závěru videa. Popravdě řečeno já beru tyhle výsledky trošku s rezervou, protože si nelze nevšimnout, že německá a japonská auta v testech německých časopisů jezdí na okruhu tak nějak jinak, než v testech, prováděných v USA a Japonsku, takže si o tom mysleme, co chceme. 😉 Špatný výsledek to v podání lexusu určitě není…

8 komentářů: „Lexus RC F Track Edition: porazí na okruhu BMW M4 a další německé konkurenty?

  • Hlavne pozrite gumy… BMW aj AMG sú na Michelin Pilot Supersport toto len na Pilot Sport, to robí tiež podstatný rozdiel + RC F je iba zadokolka s atmosférou… Turbo je proste rýchlejšie, no prejav atmosférického motora je inde

    • Pozor, PS 4S je, trošku nelogicky, nástupce PS SS, takže by měla být lepší, než SS, jinak by to trošku ztrácelo smysl. 😉

      Jinak co se týče turba vs atmosféry, tohle se intenzivně řešilo už v době Subaru WRX GG vs CTR EP3. Do reálného života a na silnice je rozhodně lepší turbo, ale na okruhu, kde máš oba motory neustále v oblasti maximálního výkonu, je to de facto stejné. Výhodou turba je, že si můžeš při řazení dovolit udělat chybu, atmosféra má zase rychlejší reakce a dávkovatelnost.

      Ale to nic nemění na tom, že testům Auto Bildu moc nevěřím. Sport Auto pro mě má trošku lepší kredit, ale Němci prostě nemají Japonce rádi a nejsem si jistý, že do těch time attacků dávají všechno.

      • King: kdepak, důležitá je „plocha pod křivkou“ – nakonec vzpomeň na test s padamem CTR 8G vs. GTI. Tajpár je pomalejší, přestože ve špičce je výkon stejný. Kdekoliv jinde ho má turbo vyšší.

        Z videa je hlavně vidět, že za ty šílené peníze a nejspíš ztrátu komfortu Track Edition nestojí – vždyť běžné eFko je jen o chlup pomalejší. Současně je zatraceně dobré, protože AMG C63 S má 510 koní, 700 Nm a přesto je rychlejší jen o pár desetin, kde udělali soudruzi ze Stuttgartu chybu? M4 CS má „jen“ 460 koní a přesto je o hodně rychlejší, tam už se dá říct, že to může smysl dávat.

        • Ale CTR vs GTI byla právě ta okresková záležitost, režim „na 100 %“ na okruhu v podání závodního jezdce je něco jiného. Koneckonců jsou šampionáty (třeba Super GTˇ, nebo dříve BTCC), kde se potkávají atmosférické a přeplňované motory a jediným limitem je maximální výkon, takže si to rozdávají lamba s dvoulitrovými turby, ale třeba i s turbenými V8 a nedá se říct, že by měl někdo navrch.

          • King: no jasně, jenže to nejsou stejné kubatury. CTR vs. GTI nebylo o okreskách, ale o tom, že 200 hp atmo a turbo z 2.0 je zřejmá výhoda pro turbo. 200 hp 3.0 V6 by vypadalo jinak. V BTCC šla turba výrazně dopředu, atmosféry nakonec neměly šanci, restriktory-nerestriktory. V SGT bych neřekl, že se nedá říct, že by někdo měl navrch – Subaru je v háji, loni 18. celkově. V první desítce prakticky jezdí jen NSX, GT-R, RC F, Lambo a AMG. Sem tam nějaké R8. Přecejen to dvoulitrové turbo při 300 hp nemá nic moc křivku výkonu, naopak všechny turbené V6 a atmo V8 budou mít těch 300 koní prakticky od volnoběhu až po červené pole.

          • Ale o tom přece mluvím. 😉 Atmo V8 5.0 pojede na okruhu podobně jako turbo V8 4.0 s obdobným výkonem, dále už jsou faktory naladění podvozku a hlavně tedy té váhy… Samozřejmě že RC teoreticky nepojede ani náhodou jako C63 a i přesto tam je rozdíl překvapivě malý, takže těch faktorů mimo motor je dost. Ale atmosféra prostě může být rovnocenným soupeřem turbomotoru, což je jádro pudla prvního příspěvku ve vláknu. 😉

  • maj (nebo aspon nedavno meli) to vystaveny v Toyote/Lexusu na Stodulkah (Lowman), kdo to chcete videt. Vzhledove nic moc, ale jako asi bych si to koupil vyhrat ten eurojackpot. Beztak to vetsinou clovek vidi hlavne zevnitr a hlavne slysi 🙂

    • Nojo, bude potřeba ty prachy někde utopit. 😀

Komentáře nejsou povoleny.