Novinky

Honda už testuje Civic XI. Type R maskuje jako BMW.

Aktuální X. generace Hondy Civic je určitě jednou z těch, o kterých se bude ještě dlouho hovořit. Její design v manga stylu bude vyvolávat emoce ještě dlouho, stejně jako přechod na turbomotory, které ale opět po hubených 15 letech zajistily, že hondy patří k nejrychlejším autům své kategorie. Každopádně to uteklo jako voda a zřejmě už v polovině příštího roku se na některých trzích představí Honda Civic 11. generace.

Špionážní fotografové zachytili při silničním testování sportovní verzi Type R, která i přes silné maskování prozrazuje dost o tom, jak bude celá jedenáctková řada vypadat. Jak jistě víte, Honda se rozhodla, že se teď bude věnovat spíše designu, než stylingu a vrací se k minimalistickému pojetí vzhledu. Výsledkem této filozofie je už je současný Accord nebo nebo nejnověji Honda e a Honda Jazz. Byly tedy obavy, zda bude nejsportovnější model značky – Civic – dostatečně vizuálně ostrý.

Špionážní fotky naznačují, že se nemusíme bát. Maskovaný CTR bude jasnou evolucí designu desítky, zůstanou mu svalnaté proporce s úzkými, zamračenými světlomety a dlouhou kapotou, ale lze očekávat menší množství kudrlinek – prolisů, záhybů, kapes a dalších ozdob, stejně jako decentnější tvar zadních svítilen. Co mě velmi potěšilo, je profil auta, který se změnil asi nejvíc – z liftbacku se nám stal spíše fastback, což opravdu oceňuji. Sice se asi o něco zmenší využitelnost kufru, ale vzhledu to výrazně prospěje.

Ostatně – posuďte sami. Japan-cars.cz bohužel nemá fotky přímo k dispozici, ale špionážní snímky najdete třeba na webu CARSCOOPS.

Co se techniky týče, Honda v Evropě bude i nový Civic nabízet pouze v hybridních verzích, o nichž zatím není známo bohužel vůbec nic. Lze očekávat, že základem bude hybrid z Hondy Jazz (snad trochu posílený) a silnější varianta dostane plug-in hybrid. Nějakou verzi hybridního systému musíme očekávat také u Civicu Type R, ale i zde se pohybujeme zatím v rovině spekulací. Někteří tvrdí, že CTR zůstane předokolkou, ale svět super-hot-hatchů se v posledních letech tak změnil, že převažuje názor, že Honda tentokrát neponechá nic náhodě a půjde po krku i prémiovým hot-hatchům. K tomu by měly přeplňovanému dvoulitru dopomoci dva elektromotory pro zadní nápravu s vektorováním točivého momentu, odvozeným od NSX a celkový výkon kolem 400 koní! Této variantě by napovídala i skutečnost, že prototypy testují už tak brzo před zahájením prodeje, za běžných okolností by byly ještě schované za ploty v testovacích areálech.

6 komentářů: „Honda už testuje Civic XI. Type R maskuje jako BMW.

  • To zní sakra dobře. Já osobně bych se přikláněl k sedanu ve stylu kupé, ale uvidíme za rok.

    • Sedan bude samozřejmě také. Jen je otázka, jestli v Evropě, nemám info, jak moc dobře jde sedan u desítky.

  • ja jsem rozhodne PRO … jakoze pro fastback, jeste by to mohli protahnout o malinko vic, at to ma takovy elegantnejsi kontury. A to kridlo teda jak je upnuty vic vpredu a obepina ten zadek, to by si mozna mohli odpustit, ale treba to ve finale bude pekny…
    Cim vic liftback, tim vic mi Honda pripravuje tezke chvile k premysleni… ale svyho milacka asi nedam nikam…

  • jinak koukejte na ten vyfuk 😀 ten je hustej, jak to maj spichnuty prozatimne. A to, ze to ma kouli je taky dobrej joke 🙂

    • Souhlasím, to auto vypadá, že bude sportovní a přitom elegantní. Hodně se na něj těším.

Komentáře nejsou povoleny.