Mitsubishi zatím neví, jak bude v Evropě pokračovat

Nová forma spolupráce značek v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi je už víceméně daná, stejně jako alianční strategie rozdělení sfér vlivu. Nissan, který je z celé trojice momentálně v nejhorší situaci, už oznámil, že omezí své aktivity v Evropě a zaměří se na pouhé dva světové trhy. Je jasné, že úsporný plán v souvislosti se současnou situací chystá i Mitsubishi, ale v jedné věci si zatím neví rady – co s Evropou.

Význam Mitsubishi v Evropě je malý, s necelými 150 tisíci auty se tržní podíl značky pohybuje kolem 1 % (ale stále je větší, než u Hondy, která prodala jen 122 tisíc vozů) a nabídka modelů se bude kvůli úsporám jen obtížně zeštíhlovat, Tři diamanty totiž nabízí primárně SUV, na která se specializují, Space Star a L200 tu jsou (koncepčně) víceméně do počtu, i když prvně jmenovaný model je tady s téměř 11 700 exempláři druhý nejprodávanější typ. Mitsubishi je přitom v Evropě už dva roky ve ztrátě, vloni to bylo 130 milionů dolarů.

Mitsubishi zatím neví, co si s Evropou počít, nemá střednědobý plán, nezná skladbu modelové nabídky, použitou techniku, ani předpokládané objemy prodejů. „Potřebujeme nějaký čas na to, abychom stanovili náš budoucí směr v Evropě“, přiznává sám šéf Mitsubishi Takao Kato v rozhovoru pro Automotive News Europe. Nicméně na všem se intenzivně pracuje a podle mluvčího automobilky bude znám výsledek v horizontu několika týdnů.