Honda Civic Type R vs Civic Si: jak rychlé je americké kupé?

Honda je jednou z posledních mainstreamových značek, která drží v nabídce automobil s karoserií kupé. Ještě před pár roky se dal koupit Accord Coupe a Civic Coupe, nyní už zbývá jen kompaktní model …a vzhledem k tomu, jak bude vypadat Civic 11. generace, je nejspíš také poslední. Vrcholem nabídky kupé (a sedanu) v Americe je sportovní verze Si, vybavená známou přeplňovanou patnáctistovkou VTEC Turbo, avšak se zvýšeným výkonem.

Z parametrů je jasné, že Civic Si je koncipován jako konkurence pro Golf GTI, ale jak obstojí vedle superhot-hatche ze stejné stáje? To ukazuje následující video a asi budete překvapeni, že rozdíl je poměrně malý. Ještě zajímavější však je, že modernizovaná verze CTR je (minimálně v americké specifikaci) pomalejší, než ta před faceliftem… Doporučuji i „závěrečné titulky“ v podobě časů z okruhu v podání i dalších sportovních modelů.

Jeden myslel na “Honda Civic Type R vs Civic Si: jak rychlé je americké kupé?

  • 3.6.2020 (14:13)
    Trvalý odkaz

    Dvě sekundy na minutě je rozdíl mezi náma a ND v Písku, takže bych neřekl, že je ten rozdíl malý, to je skoro rozdíl třídy. Stejně jako v souboji NA vs. ND je to i Si vs. TR, kdy to první je prostě výrazně levnější a ke slovu tak přichází otázka, jestli ty dvě sekundy za těch pár set tisíc stojí.

    Takhle při pohledu na video se zdá, že je to jedno, ale počkej zase na trati, najednou se bude zdát, že mít na to ty peníze, tak do toho jdem:-) Dvě sekundy je cestou do práce nepodstatné, ale na okruhu je to jinej vesmír. V USA mají dobrý, že právě na ty cesty do práce mají „řešení“, u nás je to buď nákupní taška nebo okruh. Velká škoda, že tady Si s 220 hp není, podle mě ideální kompromis – ale to by sem Honda musela poslat sedan předface, teď už s ohledem na gretény a ekofašouny není šance 🙁

Komentáře nejsou povoleny.