Infiniti změní strategii. Z luxusní značky bude výrobce lepších Nissanů. :-(

V době, kdy Lexusy byly houpavé koráby a Acura se marně pokoušela v prémiovém segmentu zaujmout předokolkami, představovalo Infiniti jedinou skutečně sportovní japonskou alternativu BMW (a dalších zavedených luxusních značek). Mělo v nabídce kupé, kabriolet, šestiválce i pohon zadních kol. Ale z nějakého, mně neznámého důvodu se to zadrhlo a v současnosti Infiniti táhne už tak velkými problémy sužovaný Nissan ke dnu. Chystá se tedy údajně radikální změna strategie. Jak asi tušíte, nebude to nic dobrého…

Už delší dobu se v zákulisí hovoří o tom, že Infiniti skončí se zadokolkovými modely, protože když už chce zákazník top specifikaci daného modelu, většinou požaduje i pohon všech kol, navíc mělo Infiniti obrovské plány s elektrifikací, kde k pohonu zadních kol není třeba kardan vůbec. Teď to však podle informací Automotive News vypadá ještě hůř.

Infiniti se prý přestane pokoušet konkurovat Mercedesu, BMW, ale i Lexusu a stane se z něj jakýsi Nissan-Plus. To znamená, že Infiniti bude do budoucna sdílet platformy i pohonné jednotky s Nissanem a kvůli úspoře nákladů se bude rovnou vyrábět na stejných linkách. V některých případech dost možná půjde přímo o “badge engineering” a téměř stejné by mohly být i karoserie.

Tato strategie povede k eliminaci dosavadních zadokolkových modelů, ty aktuální se nechají doběhnout, nahrazeny ale už budou modely na bázi nissanů, což by mělo nastávat někdy od roku 2023 a dále.

Chápu, že Nissan a Infiniti teď potřebují šetřit, ale historie v podání Acury jasně ukazuje, že běžnému zákazníkovi stačí klasická honda nebo nissan. Málokdo má zájem o trochu lepší hondu nebo nissan. Ten, kdo chce něco lepšího, už míří do prémiové kategorie. Je jasné, že tam neuspěje každý, i když důvody debaklu Infiniti moc nechápu, jenže pokoušet se to spravit nějakým polovičatým řešením, to určitě nebude fungovat. Koneckonců pochopila to po několika dekádách konečně i zmíněná Acura. Ta sice už také zavrhla myšlenky na pohon zadních kol a spoléhá na 4×4, ale nové modely RDX a TLX vůbec poprvé v historii značky využívají vlastní platformu, která nemá s Hondou vůbec nic společného, vyvinula také vlastní motor a snaží se od mateřské značky odlišit co nejvýrazněji a zařadit se více mezi prémiové značky. Předpokládám tedy, že nová strategie Infiniti povede časem k její úplné záhubě. 🙁

Jeden myslel na “Infiniti změní strategii. Z luxusní značky bude výrobce lepších Nissanů. :-(

  • 4.6.2020 (16:30)
    Trvalý odkaz

    No, tak druhá generace Nissanu Primera se v USA prodávala Jako Inifiniti G20

Komentáře nejsou povoleny.